دبير هيئت مديره خانه مطبوعات استان البرز:

رسانه های جمعی نقش مهمی در خنثی کردن تبليغات سوء و ويرانگر دشمن دارند.

دبير هيئت مديره خانه مطبوعات استان البرز حاشيه بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات كشور گفت: نگاه واقع بینانه به مسائل جامعه و به خصوص مسائل اجتماعی اقتصادی خود یک نقد سازنده است و رسانه های جمعی نقش مهمی در خنثی کردن تبليغات سوء و ويرانگر دشمن دارند.

کد مطلب: ۶۷۸۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز از بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات كشور، فرزانه سيداسحقی دبير هيئت مديره خانه مطبوعات استان البرزدر حاشيه بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات كشور اظهار كرد: مطمئناً اگر رسانه ای بتواند نقش خود را در انعکاس بدون کم و کاست و واقعی یک اتفاق و ماجرای اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی رعایت کند خود گام مهمی در ایجاد و شکل دهی افکار عمومی برای نقد مسائل برداشته است .
وي تصريح كرد: یکی از ابزارهایی که در جوامع امروزی رشد و گسترش یافته است رسانه های گوناگون با رویکردهای مختلف است .
وی با بيان اينكه رسانه برای آغاز فعالیت راهی دشوار را بایستی بپیماید، افزود: در اين راستا شناخت مخاطب و اهدافی که در نظر دارد بایستی کاملاً شفاف و روشن و مشخص گردد یعنی استراتژی خود را قبلاً مشخص نماید و در حول محور این استراتژی به تعریف کارکردهای خود بپردازد، سپس آغاز به فعالیت نماید؛ پس از آغاز نیز بایستی سختیها و مشکلات فراوانی را تجربه نماید .
سيداسحقی به کمرنگ شدن نقش رسانه های مکتوب اشاره كرد و گفت: مطبوعات نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ دارند؛ در حال حاضر با توجه به حضور رسانه ها و شبکه های مجازی، اندکی از نقش رسانه های مکتوب کاسته شده است .
وی فضای مجازی و تعاملی و همچنین شبکه های اجتماعی را رقبا یا هم راستایان رسانه ها دانست و افزود: با وجود نفوذ رسانه های اجتماعی و شبکه های پربازدید فضای مجازی هنوز مردم برای دریافت اخبار و اطلاعات خود از منابع موثق خبر بهره می برند و هیچگاه اهمیت بالای این رشته در جامعه نادیده گرفته نشده است و مردم نیازخود به خبر و خبرنگار را روز به روز علنی تر می کنند .
دبير هيئت مديره خانه مطبوعات استان البرز يادآور شد: در کشور ما، رسانه ‎ ها بیشتر به قیل و قال و بلوای رسانه ‎ ای، خارج از معیارهای چشم ‎ انداز توسعه عمل می کنند نقشی که همچون لبه قیچی، به جای آن که مفید باشد، مضر نمایان شده است .
وی با اشاره به اينکه امروز ما در عرصه جنگ نرم و تبليغاتي دشمنان قرار گرفته ايم گفت: در همين راستا مطبوعات و رسانه ها در عرصه فرهنگي نقش پررنگی ايفا کنند .
سيداسحقی به هجمه تبليغاتی دشمنان عليه فرهنگ و ارزش هاي نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و تاكيد كرد: رسانه های جمعی نقش مهمی در خنثی کردن تبليغات سوء و ويرانگر دشمن دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار