بدون ‌مشارکت والدین، آموزش ‌و پرورش در تعلیم و تربیت موفق نخواهد بود

مدیر آموزش وپرورش شهرستان نی ریز با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر ما خانه و مدرسه را از نظر تعلیم و تربیت به یکدیگر متصل کنیم، پیوندی مبارک انجام داده‌ایم گفت: بدون ‌مشارکت والدین، آموزش ‌و پرورش در تعلیم و تربیت موفق نخواهد بود.

کد مطلب: ۶۷۴۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

احمد قره چاهی مدیر آموزش وپرورش شهرستان نی ریز در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس در خصوص هفته پیوند اولیاء ومربیان گفت: هفته‌ی پیوند اولیا و مربیان ( ۲۴ تا ۳۰ مهرماه) همه ساله یادآور اهمیت مشارکت اولیا ومربیان بوده و فرصتی برای تجدید پیمان دو کانون تاثیرگذار بر تعلیم ‌و تربیت نسل آینده‌ی کشور یعنی خانه و مدرسه است.

وی در ادمه: بر نقش و جایگاه مهم و بزرگ انجمن‌های اولیا و مربیان به عنوان حلقه‌های ارتباط میان خانه و مدرسه درپیشبرد اهداف نظام تعلیم وتربیت تاکید کرد.

قره چاهی عنوان داشت: بدون شک نقش اولیا از آن‌روی در مشارکت با آموزش‌وپرورش اهمیت می‌یابد که خانواده‌ها اولین کانون مؤثر در تربیت، رشد و تکوین شخصیت فرزندان هستند، همچنان که مدرسه نیز اولین و مهم‌ترین سازمان رسمی و مؤثر در تعلیم ‌و تربیت نسل آینده است.

وی تصریح کرد: بنابراین از والدین محترم تقاضا دارم مدرسه را خانه‌ی دوم خود و فرزندان‌شان تلقی نمایند و در اعتلا و پیشرفت آن بکوشند.

مدیر آموزش و پرورش نی ریز اظهار داشت: بدون ‌یاری و مشارکت والدین، آموزش ‌و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان موفق نخواهد بود، بنابراین لازم است اولیای گرامی با انگیزه، حساسیت و دقت بسیار در انتخابات انجمن‏ها و جلسات مربوط به آن شرکت نمایند و با مشارکت در برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن انجام فعالیت‌های آموزشی ‌و پرورشی یاریگر مربیان وهمکارانم در مدارس باشند.

وی در پایان خاطر نشان شد: امیدوارم این تعامل و هماهنگی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر بین خانواده‌ها و مدارس برقرارشود واولیای دانش آموزان به اهمیت آن واقف شوند و تمایل بیشتری به همکاری وهمراهی با مدارس از خود نشان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار