رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان:

نابینایی مانعی برای رشد و ترقی روشندلان نیست

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در آیین گرامیداشت روز جهانی نابینان و عصای سفید گفت: نابینایی مانعی برای رشد و ترقی روشندلان نیست

کد مطلب: ۶۷۴۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در آیین گرامیداشت روز جهانی نابینایان، بیست و سوم مهرماه برابر با 15 اکتبر روز بزرگداشت نابینایان را به دانش آموزان نابینا، خانواده های آن ها و مربیان تبریک گفت.

رنجبر اظهار داشت: معلولیت،نه محدودیت و نه ممنوعیت را برای دستان بینای این قشر به همراه ندارد.اگر فرد نابینا خود را باور داشته باشد و بداند که می تواند دست یابی به موفقیت ها برای وی میسر خواهد شد.

وی گفت:روز جهانی عصای سفید(ایمنی نابینایان)روزی در جهت اهمیت به روشندلان،توجه بیشتر به مشکلات آنها و ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید ،نابینایان و کم بینایان است همانگونه که شعار امسال روز جهانی نابینان نیز با 'عنوان مکان های عمومی باید ایمن شوند' تاکید براین مهم دارد.

وی با بیان اینکه نگرش جامعه نسبت به گروه آسیب دیده بینایی نقش مهمی در شکل گیری انگیزه و رشد استعدادهای نابینایان دارد و آنان حق استفاده از کلیه امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و اگر محدودیتی در استفاده از برخی تسهیلات وجود داشته باشد باید فراگیر و دربرگیرنده همه افراد جامعه باشد؛ افزود:تاریخ انسانهای بزرگ را سراغ دارد از جمله دکتر محمد خزائلی - طه حسین ،هلن کلر و... که با وجود محروم بودن از نعمت بینایی به مدارج عالی علمی و اخلاقی رسیده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار