مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

رویکرد حراست در آموزش و پرورش باید حفظ کرامت انسان باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: رویکرد حراست در آموزش و پرورش باید تامین امنیت روانی و حفظ کرامت انسانی باشد.

کد مطلب: ۶۷۴۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،محمد محسن بیگی در نشست تخصصی رؤسای ادارات حراست ادارات کل آموزش و پرورش استان های قطب چهار کشور با اشاره به گستردگی و پراکندگی آموزش و پرورش و وجود حساسیت های ویژه نسبت به این دستگاه مهم و زیر ساختی خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت در شرایط فعلی کار سختی است و باید هرلحظه برای مدیریت بحران با شناخت و آگاهی کافی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در نظام تعلیم و تربیت با انسان صاحب اراده و قدرت اختیار سرو کار داریم امر تعلیم و تربیت کار سختی است و خداوند نیز با توجه به اهمیت و حساسیت آنرا مستقیما به پیامبران سپرده است.

محسن بیگی اظهار داشت: هرچند تعلیم و تربیت امر سختی است اما هیچ کاری با ارزش تر از آن نیست زیرا بر اساس دستورات و تاکیدات دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) هدایت حتی یک انسان شیرین است و اجر معنوی و پاداش اخروی زیادی را در پی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: مسوولان حراست می توانند با تعامل، هم افزایی،پیش بینی درست و شناخت اصولی سیستم های مالی و اداری نقش موثری در پیشگیری از بعضی مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش ایفا کنند.

محمد محسن بیگی از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء آنها به عنوان بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش نام برد و خاطر نشان کرد: جلب اعتماد عمومی و حفظ و صیانت از این سرمایه های گرانبها مهمترین وظیفه حراست در آموزش و پرورش است.

وی به نقش موثر و اثر گذار حراست در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: حراست باید به عنوان چشم و گوش نامرئی و نا محسوس سیستیم مسائل و مشکلات را پیش بینی و مدیریت کند.

محسن بیگی گفت: رویکرد حراست در آموزش و پرورش استان کرمان اصلاحی است زیرا اگر حراست جلب اعتماد کند و فاصله ها در آن کم شود، مسیر دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت آسان تر می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: باید نظارت های درونی، خود نظارتی و خود مراقبتی در سیستم های اداری تقویت شود تا کار دستگاه های نظارت بیرونی کاهش یابد.

محمد محسن بیگی خاطر نشان کرد: مسوولان حراست باید به عنوان مشاوری امین در کنا مدیران باشند و اعتبارمدیریتی یک دستگاه حفظ کنند نه برای حفظ جایگاه مدیر دستگاه تلاش کنند.

بر پایه این گزارش: نشست تخصصی رؤسای ادارات حراست آموزش و پرورش استان های قطب چهار کشور ( کرمان، خراستان جنوبی، سیستان بلوچستان، هرمزگان و یزد) با حضور معاون حفاظت و فناوری اطلاعات مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار