کارگاه آموزشی بازی درمانی در کاشان برگزار می شود

رییس انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان از برگزاری کارگاه آموزشی بازی درمانی با هدف پرورش حس تعامل و برقراری ارتباط در این گروه از بیماران خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۲۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

مریم خیامی پور، در گفت و گو با خبرنگار پانا کاشان اظهار کرد: بنا به تحقیقات جدید، استفاده از بازی های فعال، می تواند شرایط جسمی و روحی کودکان مبتلا به اوتیسم به ویژه در زمینه اختلالات بینائی را بهبود ببخشد.

به گفته وی، فعالیت اجرائی باعث بالارفتن سطح هوش شده و به درمانگر اجازه می دهد تا برنامه ریزی بهتری داشته باشد. این موضوع می تواند به افراد در تغییر نوع افکار و برنامه ریزی های خود در هنگام تغییر نقشه کمک کرده و همچنین به آن ها توانائی سرکوب رفتار ها و افکار نامناسب را می دهد .

وی تصریح کرد: بازی درمانی برای کودکان اوتیسم، از این منظر، مهم است که به این بیماران، امکان می دهد در سنین بزرگسالی استقلال داشته و قادر به انجام فرایند تصمیم گیری باشند.

وی افزود: اختلال اوتیسم، یک اختلال رشدی است به این معنی که به دیگران در زمینه مهارت­های اجتماعی و ارتباطی پاسخگو نبوده و به طوری که کودکان مبتلا به این اختلال، در معاشرت بین فردی ارتباطات و بازی و روابط پیچیده، نقایص شدید نشان می­دهند.

به گفته وی، بازی درمانی، امکان را در اختیار والدین قرار می دهد که نقش فعالی در رشد و پیشرفت کودک بیمار خود داشته باشند. والدین باید بازی درمانی را بیاموزند و به عنوان درمانگر کودک خود شوند و در عین حال رابطه­ای مستحکم‌تر و پر معنی‌تر با کودکشان برقرار کنند .

خیامی پور گفت: کارگاه آموزشی بازی درمانی، روز جمعه 21 مهر از ساعت 9 تا 14 در باشگاه شهدا به نشانی خیابان دکتر غزنوی برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان گواهی نامه شرکت در کارگاه را دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار