مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

430 هزار تن میوه در استان اردبیل تولید می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پیش بینی کرد که میزان تولید میوه در این استان امسال به بیش از 430 هزار تن برسد.

کد مطلب: ۶۷۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، محرم عدلی سطح زیر کشت باغات در استان اردبیل را 41 هزار هکتار ذکر کرد که عمدتا شامل باغ های سیب ، گلابی ، به ، زرد آلو ، شلیل و انگور می باشد .
وی تصریح کرد: محصول سردرختی سیب جز یکی از اساسی ترین محصولات باغی استان اردبیل محسوب می شود و سطحی زیر کشت آن 11 هزار و 800 هکتار می باشد و پیش بینی می شود باغداران استان از این میزان باغ افزون بر 320 هزار تن سیب برداشت نمایند .
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: میوه های تولیدی سیب استان اردبیل علاوه برتامین نیاز داخلی به استان های البرز ، تهران و و گیلان نیز فرستاده می شود .
با وجود تولید این میزان محصول باغی نبود سردخانه و صنایع تبدیلی موجب می شود که هر سال تعداد زیادی از باغداران منطقه در عرضه محصول تولیدی خود با مشکل مواجه بوده و متضرر شوند .
گفتنی است:استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 41 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار