مهر ماه، آغاز فصل مهربانی و معضل فضای آموزشی در دلیجان

مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: یکی از معضلات و مشکلات اساسی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان دلیجان کمبود فضای آموزشی است.

کد مطلب: ۶۷۲۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، حجت اله فدایی افزود: این شهرستان با جمعیتی حدود 52 هزار نفر در موقعیتی ممتاز از لحاظ جغرافیایی در مرکز ایران و در شاهراه شمال و جنوب و شرق و غرب قرار دارد.

وی ادامه داد: وجود کارخانجات متعدد صنعتی و کارگاه های مختلف و همچنین حاصلخیزی خاک منطقه و مشاغل خدماتی، شهرستان دلیجان را مستعد رشد و شکوفایی قرار داده به نحوی که روز به روز بر جمعیت شهرستان دلیجان افزوده شده و پذیرای جویندگان کار می شود.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان با بیان اینکه شهرستان دلیجان قریب به 9000 نفر دانش آموز شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 97-96 دارد که از این تعداد حدود 1700 نفر دانش آموز اتباع هستند اظهار داشت: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت دانش آموزی برآورد می شود تا سال 1400 این تعداد به حدود 10 هزار دانش آموز افزایش یابد.

فدایی ابراز داشت: یکی از معضلات و مشکلات اساسی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان دلیجان کمبود فضای آموزشی است. در حال حاضر 17 واحد آموزشی در شهر دلیجان به صورت دو شیفت در حال فعالیت هستند که خود گویای حداقل کسری 17 واحد آموزشی در سطح شهر می باشد.

وی اضافه کرد: با احتساب جمعیت رو به رشد شهر دلیجان و وجود حدود 10 واحد فرسوده آموزشی، ساخت 35 واحد آموزشی تا سال 1400 می تواند راهگشا بوده و قسمتی از مشکلات آموزشی شهرستان دلیجان را مرتفع نماید.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: در حال حاضر 5 واحد آموزشی نیمه تمام در شهر دلیجان وجود دارد که 2 واحد آن توسط نوسازی مدارس احداث شده و 3 واحد نیز خیر ساز می باشد.

فدایی افزود: به تازگی علیات ساختمانی یک واحد آموزشی 12 کلاسه نیز با حمایت و اعتبارات کمیساریای عالی پناهندگان آغاز شده است که مقرر است ظرف 4 ماه تکمیل و تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله مشکلات مهم دیگر کمبود نیروی انسانی است و حدود 120 نفر در هر 3 مقطع کمبود نیرو داریم ادامه داد: در مقطع ابتدایی 74 نفر، متوسطه اول 26 نفر، متوسطه دوم 20 نفر نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان کمبود نیروی متخصص مشاور و برنامه ریز درسی را از جمله معضلات دیگری دانست که می تواند در امر هدایت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان بسیار اثرگذار باشد.

فدایی کمبود تجهیزات آموزشی خصوصاً در هنرستان ها را از مشکلات حاد مدارس شهرستان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار