اعضای بدن کودک 7 ساله عزادار امام حسین (ع) اهدا شد

پدر و مادر ايثارگر و نوعدوست محمدامين ٧ ساله با اهدای اعضای پاره تن خود، به چندین كودك بسيار بد حال حيات و زندگی دوباره بخشیدند.

کد مطلب: ۶۷۱۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص اهدا عضو گفت: محمدامين ٧ ساله كه به اتفاق خانواده برای عزاداری سيد الشهدا(ع) ازتهران به شهرستان نايين رفته بودند، متاسفانه در هنگام بازگشت در نزديكی شهر قم دچار سانحه می شوند.

وی گفت: سنای ١١ ساله و محمدامين ٧ ساله دو کودک خانواده بودند که ضربه مغزی شده و توسط اورژانس ١١٥ قم سريعا به بيمارستان شهيد بهشتی منتقل می شوند.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: باوجود تلاش تيم پزشكي متاسفانه به علت شدت حادثه، سنا در همان لحظات اول در اورژانس بيمارستان جان به جان آفرين تسليم می كند و محمدامين در بخش ICU بستری می شود.

صمدی ادامه داد: با توجه به شدت حادثه و ضربه شديد مغزی بعد از سه روز محمدامين، دچار مرگ مغزی شده و پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشكان معالج و تایید مرگ مغزی ایشان توسط تیم تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و بر گزاری چندين جلسه با خانواده داغدار و اخذ رضایت از اين خانواده محترم، جهت اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شدند.

وی گفت: قلب، كبد، دو كليه و برخی از نسوج اين عزادار خردسال امام حسين (ع) به كودكان بيمار و نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت و درمان، پیوند شد.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ يازدهمين مورد اهدای عضو از استان قم است که به تهران جهت اهدای عضو اعزام شده است.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار