معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به پانا خبر داد:

14 رشته جدید در هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای استان کردستان ایجاد شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت : در سال تحصیلی 97-96 در هنرستانهای شاخه فنی و حرفه ای استان 14 رشته جدید تأسیس و ایجاد شده است .

کد مطلب: ۶۶۸۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

مهدی نامدارمعاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگار پانا کردستان، با اعلام این خبر گفت؛ايجاد زمينه مناسب براي هدايت دانش آموزان به سمت اشتغال وآموزش مهارت هاي مورد نياز بازار كار را اصلي ترين اهداف آموزش در هنرستان های فني و حرفه اي دانست .

وی با بیان اینکه آموزش­ هايي كه دقيقاً پاسخگوي نيازهاي اشتغال و منطبق بر تغييرات فناوري باشد ، آموزش­ هاي فني‌و‌حرفه‌اي است اظهار داشت : آموزش های فنی و حرفه ای به منزله اهرم توسعه در كليه برنامه‌هاي توسعه فرهنگي اجتماعي و اقتصادي به شمار می آید.

نامدار اظهار داشت : معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در سال تحصیلی 97-96 اقدام به توسعه ، تأسیس و ایجاد 14 رشته جدید در هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای کرده است.

مهدی نامدار توسعه ، تاسیس و ایجاد رشته های سینما ، نمایش ، موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی) و گرافیک در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه وابسته هنرهای زیبا در ناحیه یک سنندج ، رشته های معماری داخلی در هنرستان فنی معلّم - طرّاحی و دوخت در هنرستان ارمغان هنر- چاپ در هنرستان فنی طالقانی در ناحیه دو سنندج ، رشته های تربیت بدنی در هنرستان پویش ، فتو گرافیک در هنرستان فنی و حرفه ای راه دانش مریوان ، رشته های معماری داخلی در هنرستان فنی سلیمان خاطر - فتوگرافیک در هنرستان فنی و حرفه ای اسوه بانه ، رشته امور دامی در هنرستان کشاورزی ابن سینای قروه ، رشته ماشین های کشاورزی در هنرستان زنده یاد ادهم مظفری شهرستان کامیاران و رشته تربیت بدنی در هنرستان فنی علم و صنعت سقز را از جمله این رشته ها عنوان کرد .

گفتنی است در استان کردستان در سال تحصیلی 97-96 تعداد 6300 نفر هنرجو در 52 باب هنرستان فنی و حرفه ای با 167 رشته محل در چهار زمینه صنعت ، خدمات ، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار