در راستای حفاظت از محیط زیست:

250 دانش آموز فردیسی همیار طبیعت شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز: با آغاز سال تحصیلی، نام ۲۵۰ دانش آموز و ۲۰ معلم به عنوان همیار طبیعت در شهرستان فردیس به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۶۶۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا ازآموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ؛ حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اداره منابع طبیعی استان البرز آموزش فرهنگ درست حفاظت از محیط زیست را در دستور کار قرار داده است و در این رابطه دانش آموزان و جوانان نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. این مسئول با بیان اینکه تحقق تفاهم نامه با اداره آموزش و پرورش با هدف الگوسازی مناسب در حفاظت از محیط زیست به انجام رسیده است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان که نسل جدید و قشر جوان جامعه را تشکیل می دهند آینده سازان کشور هستند که نقش مهمی در این حیطه خواهند داشت.

وی در ادامه از سابقه ۱۰ ساله اجرایی شدن طرح " همیار طبیعت" خبر داد و افزود: با آغاز سال تحصیلی، نام ۲۵۰ دانش آموز و ۲۰ معلم به عنوان همیار طبیعت در شهرستان فردیس به ثبت رسیده است.

فرضی در بخش دیگر با اشاره به اینکه البرز دستخوش تغییر شده و از لحاظ زیست محیطی با آسیب رو به رو است، بیان داشت: کشور ایران به ویژه استان البرز از مناطق خشک و نیمه خشک به شمار می آیند که در آینده نزدیک و کمتر از ۱۰ سال با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به رشد جمعیت در استان البرز افزود: پس از استان تهران، البرز از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است و در هر یک کیلومتر ۵۰۰ نفر زندگی می کنند و از طرفی با توجه به مهاجرت پذیری استان باید مراقب منابع طبیعی و محیط زیست البرز باشیم.

فرضی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و دوره لازم برای همیاران محیط زیست برگزار خواهد شد تا شاهد نابودی و از بین رفتن منابع طبیعی محیط زیست نباشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار