مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

حضور در کلاس و استفاده از خدمات آموزشی حق همه دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در مراسم محوری باز گشایی مدارس گفت: حدود 250 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل تا کنون جذب مدارس استان شده اند و تلاش براین است حتی یک دانش آموز نباید دور از تحصیل و مدرسه بماند.

کد مطلب: ۶۶۷۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی در این مراسم که با حضور معاون وزیر ورییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور و مسئولین استانی در مدرسه دخترانه معارف ناحیه 2 برگزار شد گفت: محرم بی تردید مدرسه واقعی همه ما می باشد وبهترین معلم و راهنما امام حسین(ع) می باشد چون به همه ما درس ایثار و از خودگذشتگی را آموخت.

وی افزود: دفاع مقدس سرمایه ملی و فرهنگی ما می باشد که باید همه معلمان و دانش آموزان جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند و جهت حفظ و صیانت ازنظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند گذشت و فداکاری می باشیم.

نخعی با اشاره به اینکه جهت پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل فعالیت ها و هماهنگی های زیادی با همکاری سایرارگان ها در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است تصریح کرد: تا کنون جمعیتی بالغ بر 250 هزار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و در مدارس ثبت نام شده اند که باید تلاش شود حتی یک دانش آموز نباید دور از تحصیل و مدرسه بماند و باید از ظرفیت کلاس و مدرسه جهت پوشش تحصیلی استفاده نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های وسیعی در زمینه توسعه آموزش های از راه دور، توسعه طرح های روستا مرکزی، استفاده حداکثری از مدارس شبانه روزی، جذب بیش از 150 هزار بسته کمک آموزشی بوسیله خیرین صورت گرفته و همچنان مستلزم همکاری بیشتری در این راستا می باشیم.

وی بیان کرد: نهضت مدرسه سازی خوبی در استان تا کنون انجام شده بطوریکه در مهر ماه امسال استان سیستان و بلوچستان رتبه یک کشوری را با افتتاح 122 مدرسه به خود اختصاص داده و 600 مدرسه جدید هم در حال ساخت می باشد.

نخعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، خواسته ریاست جمهوری ومسئولین که دغدغه اصلی همه کیفیت برتر آموزشی می باشد گفت: در زمینه توسعه مدارس خلاق و کارآفرین فعالیت های زیادی صورت گرفته و با شعار هر مدرسه یک مهارت سال تحصیلی جدید را شروع کردیم تا دانش آموزان برای ایفای نقش در جامعه و موفقیت در زندگی از هم اکنون مهارت های لازمه کار و زندگی را بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار