معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد؛

حضور4 و نیم میلیون نفردر المپیادهای ورزشی دانش آموزی ایران

معاون تربیت بدنی وسلامت وزير آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 4 و نیم میلیون دانش آموز در قالب المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در ایران شرکت می کنند و اینگونه توانسته‌ایم فضای مدراس را تغییر داده و نشاط و شادابی را در مدارس خود افزایش دهیم.

کد مطلب: ۶۶۵۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، مهرزاد حمیدی در دیدار با ژان کولن، دبيركل فدراسیون جهانی ورزش مدارس در شیراز گفت: هم اکنون بیش از 13 میلیون دانش آموز در 107 هزار مدرسه در ایران مشغول تحصیل هستند.
معاون تربیت بدنی وسلامت وزيرآموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش برای این است تا بی سوادی را در کشور ریشه کن کنیم و عدالت آمورشی را در سراسر کشورعملیاتی کنیم گفت: در حوزه مسئولیتی اینجانب فدراسیون ورزش دانش آموزی فعالیت‌های بین مدرسه‌ای را پوشش می‌دهد و دفتر تربیت بدنی نیز فعالیت‌های درون مدرسه‌ای را پوشش می‌دهد و موضوع بهداشت و سلامت مدارس کشور نیز زیر مجموعه این معاونت است.
وي گفت: هم اکنون نزدیک به یک میلیون همکار فرهنگی در آموزش و پرورش فعال هستند که 33 هزار تن از این همکاران دبیر متخصص تربیت بدنی هستند.
معاون تربیت بدنی وسلامت وزيرآموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در مدارس کشور افزود: آموزش و پرورش ایران برای پوشش تحصیلی همه دانش آموزان حتی در دورترین نقاط کشور نیز تلاش می‌کند به نحوی که هم اکنون 100 مدرسه 1 نفر و 5 هزار مدرسه زیر 5 نفره فعال است .
حمیدی تاکیدکرد: نگاه ما به تربیت بدنی در آموزش و پرورش نگاه تربیتی است و تربیت بدنی بخش عملی و اجرایی تعلیم و تربیت است، به همین دلیل هرم وزرش کشور ما از یک هرم چهار بخشی تشکیل شده که بخش اساسی و پایه این هرم ورزشی ما تربیت بدنی و ورزش مدارس است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزير آموزش و پرورش افزود: در برش بالاتر آن ورزش همگانی، سپس ورزش قهرمانی و در بالاترین قسمت ورزش حرفه ای قرار گرفته است و این نوع تلقی و نگرش نشان از این است که ورزش کشور ما بر پایه ورزش مدارس استوار است.
وی گفت: در مدارس درس تربیت بدنی در همه پایه ها به صورت یک واحد درسی وجود دارد و 13 میلیون دانش آموز ایرانی هر سال و هر هفته تربیت بدنی دارند تا دانش آموزان مهارت لازم را در این زمینه فرا بگیرند.
حمیدی با اشاره به طراحی المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در مدارس ایران گفت: این اقدام به عنوان یک فعالیت فوق برنامه در داخل مدارس راه اندازی شده و بر همین اساس مسابقات درون کلاسی، بین کلاسی در مدارس راه اندازی شده و اینگونه توانسته ایم فعالیت های ورزشی را به سمت مدرسه هدايت كنيم تا همه اتفاقات مثبت در مدرسه انجام شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزيرآموزش و پرورش با اشاره به حضور 4 و نیم میلیون دانش آموز در قالب المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای گفت: در این فعالیت مدرسه ای مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رژه تیم ها و برگزاری مسابقات در طول سال تحصیلی انجام می شود و اینگونه فضای مدراس تغییر کرده و نشاط و شادابی در مدارس افزایش یافته است و دانش آموزان آموخته های خود را در درس تربیت بدنی با هم به رقابت می گذارند.
وی با بیان اینکه دو مسیر برای پوشش ورزش قهرمانی و همگانی در ايران پیش بینی شده است،گفت: پوشش ورزش قهرمانی با برگزاری مسابقات برون مدرسه ای، شهرستانی، کشوری و حتی برون مرزی از داخل مدرسه انجام می شود و امروز اطمینان داریم یک نظام استعدادیابی مطلوب درکشور ما شکل گرفته است و بر همین اساس ریشه تیم های ملی دانش آموزی ما در مدرسه نهفته است.
حمیدی با تاکید بر اینکه با برگزاری مسابقات سراسری تلاش داریم مدرسه ها را فعال و گرم نگه داریم، افزود: راه اندازی کلوپ های درون و برون مدرسه ای یکی دیگر از اقدامات ما برای تربیت قهرمانان ورزشی است و بر همین اساس کسانی که در ورزش مدرسه ای وضعیت مناسبی دارند در این کلوپ‌ها ثبت نام می شوند و به همین لحاظ در امتداد فعالیت‌های درون مدرسه‌ای به فعالیت‌های ملی و برون مرزی، جهانی وآسیایی اهمیت می‌دهیم.
وی گفت: بزرگترین نهضت داوطلبی کشور در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شکل گرفته و 2و نیم میلیون دانش آموز در برگزاری آن شرکت دارند و از 2 سال پیش با تغییر مدل مسابقات ورزشی مدارس به صورت مدرسه قهرمان، مدارس با موفقیت در هر مرحله مسابقات می توانند به مرحله بالا صعود کنند و تا مسابقات برون مرزی پیش روند و با این عمل 35 درصد افزایش شرکت کننده داشته ایم به گونه‌ای که در سال جاری 19 هزار دانش آموز را در مسابقات شرکت داده ایم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار