ثبت‌نام بیش از 98.5 درصد دانش‌آموزان استان همدان در سامانه سناد

مديركل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت‌نام 98.5 درصد دانش‌آموزان استان در سامانه سناد خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۴۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، مصطفی خزاعی در شورای آموزش و پرورش استان همدان، با بیان این که درصدی از دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه مشکل انتخاب رشته داشتند و آزمون تعیین رشته دادند، اظهار کرد: تا 25 شهریور همه دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌شوند.

خزاعی با اشاره به تهیه و توزیع یک میلیون و 60 هزار جلد کتاب درسی در دوره‌های ابتدایی، کارودانش، پیش‌دانشگاهی و فنی‌وحرفه‌ای توسط آموزش پرورش، گفت: مابقی پایه‌ها از کتاب‌فروشی‌های از پیش تعیین شده کتب مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

وی از تدوین برنامه عملیاتی سالانه آموزشی در ادارات و مدارس خبرداد و یادآور شد: همه ادارات مکلف شدند برنامه سالانه خود را تدوین کنند که اکثر ادارات نیز برنامه تنظیم سالانه خود را به آموزش پرورش استان فرستاده اند.

خزاعی با اشاره به سازماندهی مطلوب نیروها، گفت: سازماندهی 23 هزار و 224 نفر از همکاران در 19 منطقه آموزشی در 2 هزار و 594 آموزشگاه و 11 هزار و 221 کلاس درس صورت گرفته است.

مديركل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به ورودی‌های خوب 437 نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شدند و 90 نفر استخدام ماده 28 داشتیم و با احتساب 61 نفر سرباز معلم و 17 نفر سرباز روحانی در مجموع 605 نفر امسال وارد سیستم آموزش و پرورش استان خواهند شد.

خزاعی افزود: همچنین هزار و 200 نفر خروجی و بازنشسته خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال هزار و 200 نفر جابجایی و نقل انتقال نیروی انسانی داشتیم، افزود: از این تعداد 700 نفر داخل استان و مابقی خارج از استان بودند.

خزاعی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان، گفت: امسال در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌‌های تحصیلی به ویژه در تجربی با توجه به قوانینی که وضع شده بود، هجوم آنچنانی نداشتیم که تقریبا برای تمام متقاضیان ظرفیت‌سازی شد.

وی با بیان این که تلاش کردیم در راستای آموزش و پرورش ضمن توجه به کمیت‌ها به کیفیت کار نیز توجه کنیم، تصریح کرد: برای مسوولیت‌پذیر شدن دانش‌آموزان، طرحی تحت عنوان اداره یک روز کاری مدرسه توسط دانش‌آموزان متوسطه اول برای اجرا در مدارس داریم.

/امیرحسین بهرامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار