معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

باید در دستورالعمل‌های اردویی تجدیدنظر شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کوتاهی و قصور راننده را عامل واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی اعلام کرد و گفت: باید در دستورالعمل‌ها تجدیدنظر شود.

کد مطلب: ۶۶۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مهدی فیض در گفتگوی ویژه خبری در مورد بررسی حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی با اشاره به اینکه دستورالعمل اردوها مربوط به سال 89 و در چارچوب قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شده، عنوان کرد: این دستور العمل به امضای وزیر وقت رسیده و به استان ها ابلاغ شده که مبنای فعالیت ها است.

وی با اشاره به اینکه با توجه حوادث رخ داده باید تجدیدنظری در دستورالعمل داشته باشیم‌، افزود: البته دستورالعمل موجود نیز برنامه مفصلی است که درآن شرایط رانندگان، تعداد مربیان به ازای دانش آموزان، شرایط وسیله نقلیه، شرایط امنیتی و مواردی دیگر از این قبیل را مورد توجه قرار داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در طول زمان، نواقص مربوط به هر دستورالعملی معلوم می‌شود و نیاز به بازنگری جدی وجود دارد و فعلا تا بازنگری برنامه جدید تعلیق اردوها به ویژه اردوهای حرکت در شب در دستور کار قرار گرفته است.

فیض با بیان اینکه بازنگری دردستورالعمل‌ها اقدامی کارشناسی است، افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی دستورالعمل جدیدی به تصویب خواهد رسید.

وی در مورد عوامل این حادثه اظهار کرد: شیوه نامه در طول سالیان متمادی دستخوش تغییرات بوده و اکنون بلامانع بودن حرکت در شب با رعایت ضوابط استاندارد مورد توجه است اما پیش از این ممنوعیت حرکت وجود داشته که البته این مساله نیز موجب طولانی شدن اردوها بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار