ویزیت رایگان «کاروان سلامت» در روستاهای قائم‌شهر

واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در قائمشهر اهالی روستاهای سیدابوصالح، سیف کتی و پرچینگ را به صورت رایگان ویزیت کردند.

کد مطلب: ۶۵۷۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، «کاروان سلامت» داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در قائمشهر عصر روز پنجشنبه دوم شهریورماه با اسکان در مسجد روستای سید ابوصالح اهالی این روستا و دو روستای سیف کتی و پرچینگ را به صورت رایگان ویزیت کردند.

«کاروان سلامت» با همکاری مؤسسه مردم نهاد «اَرمون دل» و و انجمن «پیشگیری و مهار دیابت» شهرستان قائم‌شهر به کمک نیازمندان و بیماران شتافت که در این کاروان چندین پزشک متخصص همچون متخصص بینایی سنجی، متخصص اطفال، دندان‌پزشک، پزشک‌زنان و کارشناس مامایی، متخصص پوست، پزشک داخلی و بیماری های عفونی و چند پزشک عمومی و پرستار حضور داشتند.

سه روستای سید ابوصالح، سیف‌کتی و پرچینگ قائم‌شهر در کل ۶۰۰ نفر جمعیت دارد که در نگاه کلی حدود ۹۰ درصد این جمعیت از ضعف بینایی و فشار خون بالا رنج می‌برند.

تا پیش از طرح کاروان سلامت هیچ‌یک از افراد این سه روستا برای سنجش بینایی به هیچ مرکزی مراجعه نکرده بودند اما با حضور کاروان سلامت، بیش‌از نیمی از آن ها با راهنمایی متخصصان سنجش چشم برای درمان قطعی به مراکز درمانی معتبر معرفی شدند.

یک کارشناس دارو نیز در این کاروان حضور داشت که بیماران پس از ویزیت نزد وی رفته و داروها را به صورت رایگان دریافت می‌کردند.

بر اساس گزارش نهایی کاروان سلامت، نیمی از جمعیت این سه روستا دچار بیماری هایی نظیر قندخون، چربی خون، فشار خون و ضعف در بینایی بودند که تا قبل از این طرح از بیماری‌های خود آگاه نبودند.

دکتر سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: «در این طرح پزشکان و پرستاران داوطلبانه به این امور خیرانه می‌پردازند و به کمک بیماران نیازمند می‌شتابند.»

وی افزود: «هنگامی که بیماران نیازمند در چنین طرحی ویزیت می‌شوند، در واقع در می‌یابند که پزشکان با آن‌ها احساس همدردی می‌کنند، و همین حسی خوشایند در آنان برمی‌انگیزد که خود که در روند پیشگیری و درمان بسیار مؤثر است.»

گفتنی است کاروان سلامت با هدف سلامت جامعه و کمک به نیازمندان سومین بار در سال جاری است که به کمک بیماران نیازمند می‌شتابد که همزمان در چند شهر دیگر استان مازندران نیز درحال برگزاری هست.

در دقایق پایانی این طرح به مناسبت روز پزشک از پزشکانی که در این طرح شرکت داشتند، قدردانی شد.

خبرنگار: فاطمه نودهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار