تلاش برای تصویب آئین نامه مدارس امین

مدیردفتر ستادهمکاریهای تهران گفت: در تلاش هستیم تا آئین نامه مدارس امین درشورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد.

کد مطلب: ۶۵۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ درودی در دومین جلسه قطب یک کشوری ستادهمکاری حوزه و آموزش و پرورش به برخی از برنامه های در نظر گرفته شده برای توسعه همکاریها در دبیرخانه ستادهمکاریها بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: برنامه های متعددی در نظر گرفته شده که برخی از این موارد از سال گذشته آغاز و تا امسال ادامه پیدا کرده است. همچنین باید خروجی برنامه های درنظر گرفته شده را موردتوجه قرار دهیم.

در ادامه این مراسم بهرامی مدیردفتر ستادهمکاریهای تهران اظهار کرد: کارگروه های تخصصی برای توسعه همکاریها در نظر گرفته شده و تفاهم نامه هایی منعقد کردیم که باید روند اجرایی آن مورد ارزیابی قرار گیرد. 5 کارگروه تخصصی این فعالیتهای انجام شده و طی مراحل مختلف مورد ارزیابی و اجرا قرار گرفته است.

وی به تدوین آئین نامه مدارس امین در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا آئین نامه آن در آینده ای نزدیک به تصویب برسد که امروز نیز این مسئله در شورای عالی در حال بررسی است .

مدیردفتر ستادهمکاریهای تهران تصریح کرد: مسئله دیگری که موردتوجه قرار گرفته بخشنامه سربازی روحانیون بوده که در سایت امور اداری آموزش و پرورش قرار دارد و مورد بررسی قرار خواهد گفت البته برای فعالیت روحانی وظیفه ها اظهارنظرهای مختلفی وجود دارد که جایگیری آنها در چه سمتهای در آموزش و پرورش باشد.

در ادامه این مراسم اخلاقی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش گیلان به بخشی از همکاریها با حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: استان گیلان دارای 34 شهرستان ، ناحیه و منطقه بوده و قریب به 28 هزار فرهنگی و 374 هزار دانش آموز در واحدهای آموزشی آن مشغول هستند. که بیش از 400 روحانی غیرفرهنگی به عنوان امام جماعت مدارس در این فضاهای آموزشی مشغول به خدمت هستند.

در ادامه مراسم نمایندگان سایر استانها نیز به چگونگی تعامل و توسعه همکاری با حوزه های علمیه اشاره کرده و انتقادات و پیشنهادهایی برای بهبود شرایط و توسعه همکاریها بیان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار