مدیر کل مشاوره و امور تربیتی:

همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط بادیگران را درمدارس ایجاد کنند

مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران و همچنین تقویت مشارکت دانش آموزان در مدارس با یکدیگر را ایجاد کنند.

کد مطلب: ۶۵۶۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، مسعود شکوهی در اردوی آموزشی _ توجیهی همیار مشاوران و کارشناسان قطب پنج کشور (پسران) اظهار کرد: پایدار و تقویت بخشی به این تشکل ها، نیازمند اهتمام جدی همیاران مشاور در مدارس است که در این راستا باید آموزش های مستمر به این گروه ارائه شود.
وی افزود: دبیرخانه دائمی ما برنامه های مهمی را آماده کرده است که انشاالله ابلاغ خواهند کرد.
شکوهی عنوان کرد: همیار مشاور یکی از تشکل های مهم و ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت است که در این مدت کوتاهی که کار خود را آغاز کرده است، تاثیرات موثری را در حوزه بهداشت روان، مسائل تربیتی و مشاوره دانش آموزان به یادگار گذاشته است.
وی تاکید کرد: با بررسی برخی گزارشات و بازدید از استان های کشور، به این نتیجه دست پیدا کردیم که این تشکل علی رغم عمر کوتاه خود در مدارس توانسته است جای خود را به خوبی باز کند و از این جهت همیاران مشاور قابل مقایسه با تشکل های دیگر در مدارس نیستند.
شکوهی خطاب به همیاران مشاور بیان کرد: شما به عنوان همیاران مشاور انتخاب شده اید و بدون شک از ویژگی های خاصی برخوردار بوده اید لذا قدر و ارزش این عنوان را بدانید و توانمندی های خود را افزایش دهید و سعی کنید ارتباط خود را در برنامه های درونی و بیرونی و همچنین همسالان خود افزایش دهید تا سهم مشارکت پذیری سایر دانش آموزان در فعالیت ها نیز بیشتر شود.
مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران و همچنین تقویت مشارکت دانش آموزان در مدارس با یکدیگر را ایجاد کنند.
شکوهی اضافه کرد: برخورداری از صفاتی چون صداقت، رازدار بودن، عدم قضاوت عجولانه و پیشداوری به توانمندی همیاران مشاور بستگی دارد و در غیر این صورت دانش آموزان نمی توانند به همیاران مشاور اعتماد کنند لذا درخواست من از همیاران، تقویت این مهارت ها و همچنین ایجاد شادی و نشاط در مدرسه است.
وی بیان کرد: اگر همیاران مشاور بتوانند با توانمندی موجود در درون خود اقدام به کاهش خشونت ها در میان دانش آموزان و افراد جامعه کنند، بدون شک جامعه ای شاد خواهیم داشت.
وی ادامه داد: طرح مشترکی به نام طرح مدرسه دوستدار زندگی با سازمان بهزیستی به اجرا گذاشته خواهد شد که از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس اجرا می شود.
شکوهی تصریح کرد: اینکه حسگرهای مدرسه بتواند به خوبی هشدار دهد و آسیب ها را نیز به موقع شناسایی کند، به معنای هوشمندسازی مدارس است که خوشبختانه طرح مدرسه دوستدار زندگی به این موضوع نیز می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار