346 میلیارد تومان برای بیمه شدگان سلامت همگانی گیلان هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: در چهار سال گذشته و در دولت یازدهم، 346 میلیارد تومان برای بیمه شدگان بخش بیمه سلامت همگانی استان هزینه شده است.

کد مطلب: ۶۵۴۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،علی اکبری بیان کرد: در زمان حاضر، 253 هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.
وی بیان داشت: طرح پوشش بیمه سلامت همگانی یکی از دستاوردهای برجسته دولت تدبیر و امید در راستای توجه به سلامت اقشار مختلف جامعه است که از اردیبهشت سال 93 ، همزمان با سراسر کشور در استان گیلان به اجرا درآمد.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان این که این طرح برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای اجرا شد، اظهار کرد: بیشتر افراد تحت پوشش این طرح در گیلان علاوه بر فاقد پوشش بیمه ای، حاشیه شهرها و دارای حقوق کمتر از یک میلیون تومان بوده اند.
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت با کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم و دسترسی آسان آنان به درمان یکی دیگر از خدمات برجسته دولت تدبیر و امید است.
وی بیان کرد: این طرح نیز با هدف برنامه کاهش میزان پرداخت از سوی بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های تابعه، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص نیازمند از اردیبهشت سال 93 همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با تشریح نگاه بلند دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت با همه کمبودها خاطر نشان کرد: نظام ارجاع، پزشک خانواده و افزایش حق سرانه روستایی از دیگر اقدامات دولت در حوزه سلامت است که این برنامه ها به همراه طرح تحول نظام سلامت و بیمه سلامت همگانی موجب رضایتمندی مردم شده است.
وی با بیان اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور اضافه کرد: در زمان حاضر یک میلیون و 20 هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان گیلان تحت پوشش این طرح هستند که 324 پزشک و 243 ماما در اجرای این طرح همکاری دارند.
وی در ادامه سخنانش انسان سالم را محور توسعه و سلامت را مهمترین مقوله اجتماعی دانست و اظهار کرد: در گذشته موضوع مهم سلامت فراموش شده بود، اما دولت یازدهم به صورت ویژه به این مهم پرداخت.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان این که خدمات دولت در بخش های مختلف از جمله در حوزه سلامت بایستی بیش از پیش برای مردم بیان شود، یادآور شد: البته رسانه ها و خبرنگاران حوزه سلامت در این بخش به خوبی تلاش کردند و آگاهی مردم نیز از خدمات دولت افزایش یافته است.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از بیمه سلامت استان گیلان ، 643 پزشک عمومی، 462 متخصص، 29 فوق تخصص، 27 بیمارستان دولتی، هفت بیمارستان خصوصی، 88 فیزیوتراپی، 328 داروخانه، 85 آزمایشگاه، 54 رادیولوژی و 44 درمانگاه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار