سیامک اشعریون در گفتگو با پانا:

قوت تولید آثار نمایشی موجب آشتی مردم با تئاتر می شود

سیامک اشعریون، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، قوت تولید آثار نمایشی را موجب آشتی مردم با تئاتر دانست.

کد مطلب: ۶۵۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

سیامک اشعریون، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، به تماشای نمایش «بازی مرگ» به نویسندگی و کارگردانی «مریم امینی» در تماشاخانۀ استاد مشایخی تهران نشست.

وی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی-هنری خبرگزاری پانا، ضمن بارز خرسندی از تماشای این اثر، متن نمیشنامه را متنی قوی برشمرده که در آن نگاهی نو به موضوع مرگ وجود دارد و بر همین اساس، گفت: این اثر از نظر کارگردانی بسیار قوی بود و امیدوارم استقبال از این اثر روز به روز بیشتر شود.

اشعریون در همین راستا، با اشاره به این امر که کارگردان این اثرتوانسته است علاوه بر کارگردانی به ایفای نقش اصلی بپردازد و این مسئولیت را به درستی انجام داده است، افزود: امیدوارم به زودی شاهد آثار بسیار بزرگ تر و موفقی تری در حوزه کارگردنی از مریم امینی باشیم.

این پیشکسوت تئاتر، با اشاره به این که مسئولیت مردم نسبت به تئاتر می تواند صندلی های سالن های نمایش را پر کند و از همین راه بازیگران تئاتر را دلگرم کنند، ادامه داد: دلگرمی بازیگران تئاتر به حضور تماشاچی است و اگر این اتفاق بیفتد، کارگردان و بازیگران می توانند توانایی های خود را بسیار بهتر در معرض دید عموم علاقه مندان به نمایش بگذارند.

وی نمایش «بازی مرگ» ایده ای نو و شکل گرفته بر اساس بازی های جدی و خوب دانسته و با اشاره به این امر که بازیگران بر دیالوگ ها سوار هستند و ری اکشن های خوبی را در این حوزه نشان می دهند، اظهار داشت: متن این اثر و نویسندگی آن یکی از اهم ویژگی هایی است که می توان با آن، این اثر فاخر را به دیگران معرفی کرد.

اشعریون، ضمن ابراز تأسف از این امر که امروز مردم آن گونه که باید با تئاتر آشت نکرده اند، تصریح کرد: امروز آثار قوی نمایشی کمتر دیده می شود و همین امر موجب شده است که مخاطب تئاتر آن گونه که باید نتواند به این هنر اعتماد و با آن آشتی کند.

این بازیگر پیشکسوت، ضمن اظهار امیدواری در این زمینه که آثار تئاتر می بایست چه در حوزۀ نگارش و چه در حوزۀ کارگردانی قوت بیشتری بگیرد، یادآور شد: تماشاچی تئاتر امروز دوست دارد بازیگران روی صحنه بیشتر باشند و صحنه شلوغ باشد و همین مقوله موجب می شود که تفاوت نقش ها در نگارش اهمیت بیشتری پیدا کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امید آن داریم که مردم با تئاتر آشتی کنند و تمامی زحماتی که عوامل تولید تئاتر می کشند، بی نتیجه نماند و در همین رساتا، اهالی تئاتر نیز چه از لحاظ مالی و ه از لحاظ معنوی ثمرۀ کار خود را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار