جواد انصافی در گفت و گو با پانا:

تئاتر باید شادی را به مخاطب انتقال دهد

جواد انصافی، پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، انتقال شادی به مخاطب را مهم ترین رسالت تئاتر دانست.

کد مطلب: ۶۵۴۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

جواد انصافی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، پس از تماشای نمایش «نیلوفر و نفت» به نویسندگی و کارگردانی «امیر دژاکام» با اشاره به این امر که فضای نمایش زنانه و ریتم های شادی آور در آن بسیار دل انگیز است، گفت: فرم قصه های قدیمی و پیچیدگی هایی که در این دست از نمایش ها به وجود می آید بسیار خوب است و در برخی از موارد، تبدیل فرم ها به ایست کاملاً احساس می شود.

وی در ادامه، با اشاره به این امر که امیر دژاکام می توانست در پایان اثر، با رقم زدن این عروسی، مخاطب را بیشتر به دیدن اثر ترغیب کند، افزود: هر چند که ممکن است این موضوع در کل داستان اتفاق نیفتد، اما چون ذهن بازیگران بر این باور است که به هدف خود رسیده اند، باید مخاطب عروسی را به چشم ببیند.

این بازیگر تئاتر، با اشاره به این که شادی موجود در صحنه های عروسی می تواند به تماشاچی انتقال پیدا کند، ادامه داد: تماشاچی می تواند در این اثر با ذهنیتی شاد از سالن خارج شود.

انصافی با اشاره به این که مسائل بسیار متعددی در این نمایش وجود دارد که همۀ ان ها بسیار به روز مطرح می شود، اظهار داشت: در عین این که تمام زوایای این اثر برای تماشاچی خاص بسیار روشن است، برخی از صحنه ها و همچنین مفاهیم موجود در نمایش «نیلوفر و نفت» برای تماشاچی عام اندکی گنگ است و اگر مقداری بازتر باشد، مخاطب عام می تواند با آن ارتباط بهتری برقرار کند.

وی با اشاره به این امر که محدودیت های موجود می تواند به برخی از آثار نمایشی ضربه بزند، تصریح کرد: تلاش دسته جمعی که می تواند به هدفی مشخص برسد، مهم ترین پیام نمایش «نیلوفر و نفت» برای مخاطب است و این اثر بر تعمیم و گسترش رفتارهای جمعی تأکید می کند.

این پیشکسوت تئاتر ضمن ابراز خرسندی از حضور جوانان در عرصۀ تئاتر با اشاره به این که این نسل بسیار فعال هستند و انرژی بسیار زیادی دارند، گفت: نسل جوان تئاتر موفق هستند و روز به روز این موفقیت گسترش خواهد یافت.

انصافی در پایان با اشاره به این امر که از انواع نمایش های شادی آور و ایرانی را بسیار دوست دارد، افزود: تئاتر می بایست شادی را به مخاطب انتقال دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار