در گفت و گو با پانا؛

نماینده زاهدان: با رویکرد بطحایی موافقیم و قطعا از او حمایت می کنیم

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان دیدگاه های بطحایی و نمایندگان در جلسه فراکسیون اهل سنت، حمایت این فراکسیون از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کابینه دوازدهم را اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۵۳۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

علیم یارمحمدی نماینده زاهدان و عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پانا، درباره جلسه ای که فراکسیون اهل سنت با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار کرده بود، گفت: مشکلاتی که ما در حاشیه کشور و به خصوص در استان سیستان و بلوچستان با آن مواجه هستیم را با بطحایی در میان گذاشتم. با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به حوزه آموزش و پرورش ، وزیر این وزارتخانه نباید در مسائل سیاسی و اجرایی مملکت حاشیه ساز باشد. پرداختن به بحث زیرساخت ها که اصلی ترینِ آن بحث نیروی انسانی است اولویت دارد و جز مهمترین مواردی است که می تواند در مملکت کارساز باشد.

وی ادامه داد: به او گفتیم که اگر با این تفکر در سمت وزارت قبول مسئولیت کند؛ ما قطعا همراه او و در کنارش خواهیم بود. او نیز گفت که می خواهیم قسمت های برخوردار و غیر برخوردار، و فقیر و غنی نداشته باشیم. مملکت نباید به این سمت و سو برود که آنکه در حوزه منابع انسانی و شرایط تحصیلی، فقیر است، فقیر تر شود و او که در این موارد غنی است؛ بهره مند تر شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: او گفته با اینکه یک قشر در کشور، از مشارکت در مملکت به علت بی سوادی حذف شود مخالف است؛ از این رو ما با رویکرد بطحایی موافقیم و قطعا از او حمایت می کنیم.

یارمحمدی در باره امکان اعتماد مجلس دهم به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه های بطحایی فکر می کنم او بتواند رای اعتماد مجلس را بیاورد. او به هر حال از بدنه آموزش و پرورش است ولی پیش تر نیز گفته ایم که انتقاداتی هم به او وارد است. او می توانست در دوره مدیریت خود تاثیرگذار تر باشد. شاید بگوییم دستانش بسته بوده است اما از الان قطعا انتظارات بیشتر است.

این نماینده مجلس یادآور شد: مدیران استانی چندان با مدیریت در وزارتخانه همسو نیستند. بطحایی باید بتواند این مدیریت ها را با خود همسو کند تا بتوانیم غباری را که در مناطق کمتر برخوردار مانند استان سیستان و بلوچستان وجود دارد؛ غبارروبی کنیم که در نهایت آن گروه نیز مشارکت خوبی در تصمیمات مملکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار