نماینده مردم ایلام در مجلس در گفت و گو با پانا:

کابینه همگام با دغدغه اصلاح طلبان در قبال جامعه حرکت کند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مسئله در مورد کابینه این است که همگام با دغدغه های اصلی اصلاح طلبان در قبال جامعه حرکت کند.

کد مطلب: ۶۴۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار کرد: ما هنوز اطلاع دقیقی از گزینه های آقای روحانی برای کابینه نداریم اما اگر بر اساس گزینه هایی که در رسانه ها مطرح هستند بخواهیم اظهار نظر کنیم بخشی از مطالبات پاسخ داده نشده است که آن هم به برخی از محدودیت هایی که رئیس جمهور با آن مواجه است باز می گردد .

وی خاطر نشان کرد: در هر جامعه ای که محدودیت هایی وجود دارد اصولا همه مطالبات تامین نمی شود برخی از خواسته ها و تقاضاهایی که از رئیس جمهور وجود دارد باید همراه با حمایت های لازم باشد تا رئیس جمهور بتواند آنها را به عنوان گزینه وزارت به مجلس معرفی کند اما اگر حمایت ها ناکافی باشد و از طرف دیگر فشارهایی به رئیس جمهور وارد باشد شخص رئیس جمهور در گزینه های مطلوب خود تجدید نظرهایی انجام می دهد و گزینه های دیگری را مطرح می کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه نظام های سیاسی دنیا چنین محدودیت هایی وجود دارد رئیس جمهور در مورد کابینه باید هماهنگی هایی با رهبری انجام دهد و همچنین با مجلس و فراکسیون ها مشورت ها و هماهنگی هایی انجام دهد علاوه براین افراد ذی نفوذی وجود دارد که رئیس جمهور باید با آنها هم هماهنگی و مشورت داشته باشد تا به گزینه نهایی برای تصدی یک وزارتخانه دست یابد .

وی خاطرنشان کرد: مطالبات مردمی یک مسئله کلی است زیرا مردم به لایه ها و تشکل های مختلف تقسیم می شوند که هر کدام از تشکل ها بخشی از مردم را نمایندگی می کنند .

میرزایی یادآورشد : همانطور که برخی اساتید گفته اند در انتخابات اخیر طیف های مختلف مردم از دکتر روحانی حمایت کردند که در کنار اصلاح طلبان ، اصولگرایان معتدل نیز از آقای روحانی حمایت کردند که آنها نیز تاثیر گذار بودند و تعدادی از اعضای جامعه روحانیت مبارز نیز به نوعی کمک کردند. آقای رئیس جمهور به دلیل رفاقتی که همواره با طیف های میانه رو اصولگرا دارد به هر حال منافع و خواسته های آنها را نیز در نظر می گیرد .

وی تصریح کرد: البته باید دید که رویکرد کلی کابینه به چه صورت خواهد بود و آیا در راستای مطالبات اصلاح طلبان حرکت می کند که در این صورت بسیاری از مطالبات اصلاح طلبان محقق خواهد شد .

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات مردم این است که ما شاهد حضور پر رنگ بانوان در کابینه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار