مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

همیاران مشاور پل ارتباطی میان مشاوران و دانش آموزان در مدارس هستند

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همیاران مشاور پل ارتباطی میان مشاوران و دانش‌آموزان در مدارس هستند که نقشی مهم و تعیین کننده در پروسه مشاوره دارند.

کد مطلب: ۶۴۸۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازکهگیلویه وبویراحمد، صبح امروز و با حضور مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، همایش همیاران مشاور و کارشناسان مشاوره قطب 3 کشور در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهر یاسوج برگزار شد.

در این همایش مسعود شکوهی اظهار کرد: اگر می خواهیم فضای آموزشی و پرورشی ما رنگ و بوی دیگری بگیرد و شادابی و نشاط در مدارس رونق پیدا کند نیاز است که از ظرفیت خود دانش آموزان کمک بگیریم در این راستا چه حوزه ای بهتر از همیاران مشاور که هم می توانند زبان گویای دانش آموزان باشند و هم می توانند نقطه نظرات دانش آموزان را به متولیان تعلیم و تربیت در مدرسه و منطقه منتقل کنند.

شکوهی با بیان اهمیت کار همیار مشاور در مدارس گفت: همیار مشاور در مدارس همکار و بازوی مشاور است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تشکل همیار مشاور هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ نوع کاری که دارد انجام میدهد میان تشکل های که در آموزش و پرورش فعالیت می کند کم نظیر است.

شکوهی تقویت تشکل همیاران مشاور را در میان تشکل‌های آموزش و پرورش کاری بسیار مهم دانست و گفت: در سال تحصیلی که گذشت بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که در سطح مدارس وجود داشت با همکاری این تشکل از سر راه برداشته شد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره ادامه داد: اطلاع‌رسانی به موقع همیاران مشاور در مدارس در خصوص آسیب‌هایی که در حال بروز بود کمک کرد تا از برخی آسیب‌ها و بحران‌ها رهایی یابیم.

ایشان خاطر نشان کرد: همیار مشاور همیار است قرار نیست خودش کار درمان را انجام دهد، انتظار ما از دانش آموزان این است که کمک بکنند نقش همیار را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار