مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس درگفت و گو با پانا خبرداد:

اجرای8 طرح ملی توانمند سازی وآموزش مهارت های ارتباطی،اجتماعی به دختران

​مشاور مدیر کل در امور بانوان آموزش و پروش استان فارس از اجرای هشت طرح ملی و استانی در زمینه آموزش و توانمند سازی دختران و زنان فرهنگی برای سال 96خبر داد .

کد مطلب: ۶۴۷۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

طاهره بی نیاز در گفت گو با خبر نگار پانا فارس، این هشت طرح ملی را، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل ،بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دختران مناطق محروم،طرح تقویت شیوه های مهارتی اولیا با دانش آموزان دختر ،طرح توانمند سازی مدیران و مشاوران ،طرح دانش افزایی و توانمندی زنان سرپرست خانوار ،طرح شناسایی زنان توانمند فرهنگی استان و طرح تربیت مدرس برای توانمند سازی بانوان فرهنگی استان، برشمرد.

وی افزود: علاوه بر این 8 طرح ملی ، در اداره کل آموزش و پرورش و ادارات چهار نواحی شیراز و سایر اداره های استان نیز طرح هایی به صورت ضربتی و استانی انجام می شود .

بی نیاز تصریح کرد: هدف از وجود یک چنین مشاوره ای در کنار مدیرکل آموزش و پرورش را برنامه ریزی برای خانم های فرهنگی شاغل و دختران دانش آموز در آموزش و پرورش دانست و افزود: امور بانوان به دنبال ارتقای جایگاه مدریتی زنان و معرفی دختران نخبه در رتبه های علمی ،فرهنگی و ورزشی به جامعه می باشد .

وی با تاکید بر وضعیت اسفناک بهداشتی دختران در نواحی محروم اضافه کرد : که طرح های ملی آموزش علمی دوران بلوغ و ارائه اقلام بهداشتی دوران بلوغ در حال بهره برداری می باشد .

وی با ابراز تاسف دلیل این وضعیت اسفناک را نداشتن دانش و آگاهی کافی،وضعیت نابه سامان خانواده ها و برخورد سنتی با این مسائل دانست و از طرح آموزشی مهارت های ارتباطی با فرزندان دختر خبر داد .

بی نیاز ادامه داد: یکی ازمهم ترین فعالیت های امور ز نان رسیدگی به وضعیت خانم های فرهنگی سر پرست خانواده است.که در راستای این رسیدگی با همت مدیر کل آموزش و پرورش آقای اذری موسسه ای به نام تدبیر فرهنگیان زیر نظر امور بانوان و مدیر کل آموزش و پرورش شروع به کار کرده است.

وی ادامه داد : امور بانوان وظیفه ی انجام و پیگیری طرح های ملی و و استانی را دارد و برای بهتر انجام شدن امور نیاز است علاوه بر تعامل با دستگاه ها و کادر های داخلی مانند معاون سواد آموزی ،معاون پرورشی و سایر معاونین نیاز به تعامل با دستگاه های برون سازمانی مانند اتاق بازرگانی،امور بانوان استان داری ، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه ها برای بهتر انجام شدن فعالیت ها نیز هست .

خبرنگار:مارال پناهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار