4 پایگاه هوایی در تهران ایجاد خواهد شد

سرپرست اورژانس کشور افزود: تهران اولین شهر دنیاست که 250 موتورآمبولانس در ناوگان اورژانس خود دارد و البته به دنبال توسعه این ناوگان هستیم.

کد مطلب: ۶۴۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا شهر تهران، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در مراسم رونمایی از 200 موتورلانس در پارک ارم تهران افزود: آمبولانس های موتوری از چند ماه پیش وارد کشور شده اما در گمرک مانده بود و ترخیص نمی شد، مشکلات زیادی با گمرک داشتیم که سرانجام با پیگیری وزیر بهداشت، این مشکلات بر طرف شد و موتورلانس ها وارد کشور شدند و امروز به ناوگان اورژانس تهران اضافه شدند.
وی گفت: برای رفع نیاز شهرهای بزرگ به 400 موتورآمبولانس دیگر نیاز داریم، زیرا به علت ترافیک خدمات رسانی اورژانس در این شهرها مشکل است و باید برای حفظ جان و سلامت مردم این امکانات را در اختیار داشته باشیم.
سرپرست اورژانس کشور افزود: تهران اولین شهر دنیاست که 250 موتورآمبولانس در ناوگان اورژانس خود دارد و البته به دنبال توسعه این ناوگان هستیم.
کولیوند افزود: برای بهبود خدمات اورژانس در تهران به دنبال این هستیم که پایگاه قلعه مرغی را در اختیار بگیریم تا هم پایگاه اورژانس هوایی در آن ایجاد شود و هم یک بیمارستان صحرایی در تهران راه اندازی کنیم، وجود چنین بیمارستانی در تهران با توجه به احتمال وقوع حوادث بحرانی ضروری است.
وی گفت: با قرارگاه ثارالله در این زمینه رایزنی کرده ایم و موافقت دفتر رهبری را نیز گرفته ایم و امیدواریم این کار بزرگ در آینده نزدیک انجام شود.
سرپرست اورژانس کشور افزود: کار دیگری که به دنبال آن هستیم ایجاد شبکه زیرزمینی خدمات اورژانس است و با رایزنی که با مترو و شهرداری تهران انجام شده است، قرار است تونل هایی به صورت زیرزمینی از مترو به بیمارستانهای شریعتی، امام خمینی(ره)، شهدای تجریش، نجمعه و چند بیمارستان دیگر مرتبط شود و چند واگن هم برای انتقال بیماران از طریق خطوط مترو فراهم شود تا با سرعت بیشتری در موارد ضروری بتوانیم بیماران را به این مراکز منتقل کنیم.
وی گفت: امیدوارم سازمان اورژانس کشور در دولت دوازدهم شکل بگیرد، مهمترین نیاز این سازمان کمبود نیروی انسانی است و لازم است که امکانات رفاهی و معیشتی نیروهای اورژانس مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار