دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

نخبه‌ پروری و ارتقاء علمی کشور در سایه مسابقات دانش آموزی صورت می گیرد

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسابقات دانش‌آموزی و جوایز آن ها می‌توانند نقش مهم و چشمگیری در ارتقاء علمی و نخبه پروری کشور ایفاء کنند.

کد مطلب: ۶۴۴۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی درباره دومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور که امسال گرامیداشت پروفسور جکی یینگ برگزار می‌شود، اظهار داشت: قطعا این گونه مسابقات و جوایز می‌توانند نقش مهم و چشمگیری در ارتقاء علمی کشور و نخبه پروری ایفاء کنند.
وی ادامه داد: مسابقات در ذات خود می‌توانند استعدادها را شکوفا و ارتباط گیری نخبگان و چهره‌های علمی را با یکدیگر آسان کرده و این قشر را بهم نزدیک کنند.
نماینده مردم محلات گفت: ارسال فیلم‌های 60 ثانیه‌ای در مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ، به منظور ترغیب دانش‌آموزان در عصر ارتباطات، روش مناسبی محسوب می‌شود و می‌تواند روش تاثیرگذاری باشد.
گفتنی است مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت ابن هیثم، سال گذشته به عنوان رویداد دانش آموزی جایزه مصطفی(ص) با موضوع ساخت فیلم های علمی و آموزشی یک دقیقه ای در قالب گروه های دانش آموزی دو یا سه نفره به منظور شکوفایی ابتکارات و خلاقیت آنها در قالب آزمایش های علمی برگزار شد. پس از اعلام فراخوان این مسابقه و استقبال گرم دانش آموزان، 10 هزار و 300 دانش آموز در قالب چهار هزار و 385 تیم از 28 استان کشور با همراهی 440 مدرسه و 50 پژوهشسرا به برگزیده شدن 198 اثر دانش آموزی انجامید. مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ نیز از ابتدای آذرماه سال جاری در قالب نمایش علمی با ساخت فیلم های 60 ثانیه ای از هر گونه آزمایش علمی شروع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار