تصويب 1900 مصوبه برای رفع موانع توليد و افزايش اشتغال در مازندران

استاندار مازندران در همايش روز ملی صنعت و معدن از تصويب 1900 مصوبه در استان برای رفع موانع توليد و افزايش اشتغال در سال گذشته در مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۲۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، ربيع فلاح جلودار در همايش روز ملی صنعت و معدن در ساری با اشاره اينكه بخش صنعت و معدن می‌تواند به رشد اقتصاد استان كمك بزرگی نمايد گفت: صنعت هم در توسعه كشاورزی و هم بهبود خدمات بسيار تاثير گذار است.

وی كنترل نرخ تورم، نرخ ارز و نرخ سود بانكی و ثبات شاخص‌های اقتصادی كشور را از مهمترين برنامه ها و فعاليتهای دولت تدبير اعلام كرد و گفت: سياست تعامل با دنيا در دولت تدبير و اميد زمينه توسعه سرمايه گذاری را فراهم نمود و به فرجام رسيدن برجام زمينه حضور سرمايه گذاران را در كشور فراهم نمود كه نماد آنرا در حضور شركت بزرگ توتال شاهد بوديم.

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران در مسير كريدور شمال - جنوب و دسترسی به بازارهای بين المللي فرصت‌های ارزشمندی برای افزايش توليد و اشتغال و صادرات دارد

مقام عالي دولت در استان تاكيد كرد : ما معتقديم كه بخش خصوصي محور و مدار توسعه استان است و همه بايد از سرمايه گذاري بخش خصوصي حمايت كنند و كنترل واردات و مبارزه با قاچاق دو رويكرد جدي دولت براي حمايت از توليد داخلي و افزايش اشتغال بوده است

وی نرخ بيكاری مازندران را در زمستان سال گذشته 8 / 12 درصد اعلام كرد و گفت: بر اساس نتايج مركز آمار ايران اين عدد در بهار 96 با 3 درصد كاهش به 8 / 9 درصد رسيده است.

فلاح با اشاره به كسب رتبه اول ارائه تسهيلات بسته رونق توليد در سال گذشته و آمادگي براي ارائه بسته هاي رونق توليد در سال جاري گفت: جهت‌گيری دولت اصلاح ساختار اقتصادی است و در اين راستا ريل گذاری و مسير اقتصاد كشور در جهت بهبود است .

وی 1900 مصوبه را در راستاي رفع موانع توليد و حل مشكلات واحدهاي توليدی در استان يادآور شد و گفت: اقتصاد نفتي و اقتصاد دولتي دو آسيب جدي براي توسعه اقتصادی كشور است كه در هر دو بخش هم كاهش وابستگی به نفت در بودجه و هم واگذاري امور به بخش خصوصی اقدامات خوبی در اين دولت صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار