مدیر کمیته امداد منطقه ۴ تبریز در گفت و گو با پانا:

کار مرکز نیکوکاری تربیت نوعی سرمایه گذاری است/ایجاد اشتغال پایدار

مدیر کمیته امداد منطقه 4 تبریز با اشاره به تاسیس مرکز نیکوکاری تربیت با همت آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مرکز نیکوکاری تربیت فعالیتش تخصصی و ویژه است و کار آن در واقع نوعی سرمایه گذاری است چون آینده سازان کشور را حمایت می کند.

کد مطلب: ۶۴۲۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم جعفری در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: 14 هزار و 164 دانش آموز استان تحت پوشش این نهاد هستند و از این تعداد 2 هزار و 780 نفر در تبریز ساکن هستند.

وی در خصوص نحوه حمایت کمیته امداد از دانش آموزان تحت پوشش افزود: کمک های این نهاد عمدتا شامل کمک هزینه تحصیلی، تامین هزینه های خرید لوازم التحریر و کتاب و لباس هستند و اگر دانش آموزی نیاز به شرکت در کلاس های تقویتی را داشته باشد هزینه آن را نیز پرداخت می کنیم.

مدیر کمیته امداد منطقه 4 تبریز گفت: برای حضور موفق این دانش آموزان در آزمون های سراسری کنکور با برخی موسسات آموزشی تعامل داریم و دانش آموزان تحت پوشش به این موسسات معرفی می شوند.

جعفری تصریح کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت این نهاد کانون دایمی آموزشی و تربیتی در ساختمان مرکزی کمیته امداد دایر است و دانش آموزان از فعالیت های فرهنگی و هنری و آموزشی بهره می برند.

وی ادامه داد: برای فعالیت های ورزشی این دانش آموزان با برخی موسسات جهت استفاده از ظرفیت هایشان هماهنگ هستیم.

مدیر کمیته امداد منطقه 4 تبریز با بیان این که دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد دو دسته هستند، گفت: دسته اول کسانی هستند که به علت فوت پدر تحت حمایت هستند و اکثرا علاوه بر کمک های کمیته امداد، چند حامی دارند و دسته دوم کسانی هستند که به دلیل بیماری والدین تحت عنوان طرح محسنین یاری می شوند و خوشبختانه رمضان امسال استقبال خوبی از این طرح شد و در حال حاضر همه دانش موزان تحت پوشش منطقه 4 اعم از طرح اکرام و محسنین همگی دارای حامی هستند.

جعفری بیان داشت: تا زمانی که این دانش آموزان مشغول تحصیل هستند تحت حمایت هستند و حتی بعد از قبولی در دانشگاه نیزحمایت مالی می شوند و بعد از فارغ التحصیلی سعی می کنیم در دستگاه ها و ارگان های مرتبط با رشته تحصیلی جذب شده و کار کنند.

وی افزود: در زمینه مشاغل پایدار و دانش بنیان نیز سرمایه کاری افراد تحت پوشش را فراهم می کنیم.

مدیر کمیته امداد منطقه 4 تبریز با اشاره به تاسیس مرکز نیکوکاری تربیت با همت آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مرکز نیکوکاری تربیت فعالیتش تخصصی و ویژه است و کار آن در واقع نوعی سرمایه گذاری است چون آینده سازان کشور را حمایت می کند.

جعفری ادامه داد: هدف این مرکز و کمیته امداد این است که دانش آموزان نیازمند جز دغدغه درس، نگرانی دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به شعار سال افزود: ایجاد زمینه اشتغال با تامین سرمایه برای خانواده های تحت حمایت هدف اصلی ما است لذا سعی داریم تا کمیته امداد گذرگاهی برای توانمند سازی خانواده ها باشد.

مدیر کمیته امداد منطقه 4 تبریز ، توسعه جذب کمک های مردمی، ارتقای فرهنگ و سطح بینش خانواده های تحت پوشش و اعزام به اماکن مذهبی را از برنامه های الویت دار این نهاد برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار