درهمایش علمی تخصصی حجاب وعفاف بارویکرد مردان غیور،زنان عفیف،خانواده؛

علمی:اساسی‏ ترین راهکار برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف دوران تحصیل است

همایش علمی تخصصی حجاب و عفاف با رویکرد « مردان غیور، زنان عفیف، خانواده متعالی» پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۱۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازآذربایجان شرقی، طاهر علمی در این همایش با اشاره به جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش جمعیت بالایی از فرزندان این سرزمین را در خود جای داده نقش مهمی در ترویج و توسعه این فرهنگ دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در حقیقت اساسی‏ ترین و ماندگارترین راهکار برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف، اقدام در دوران تحصیلی دانش آموزان است البته در این خصوص کارهای بسیاری صورت گرفته و باید برای انتقال بیشتر و بهتر ارزش‏ها به دانش آموزان به دنبال راهکارهای ظریفی بود.

وی آگاهی دادن، از بین بردن زمینه های فساد، تقویت مبانی دینی، الگوپذیری و مطالعه سبک زندگی ائمه اطهار، ولایت پذیری و استفاده صحیح از غرایز را از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: بر این اساس نباید از نقش محوری معلمان در ترویج حجاب برتر در مدارس غافل شد چرا که معلمان و مربیان می توانند با رعایت حجاب کامل به صورت عینی و عملی مبلغی برای نهادینه کردن حجاب برتر باشند.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از تعدادی از فعالین عرصه فرهنگ عفاف و حجاب با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار