با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی انجام شد؛

برگزاری اختتامیه عصر قصه باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان کتاب دلوار

آیین اختتامیه «عصر قصه» توسط باشگاه رنگین کمان کتاب روز گذشته در خانه قرآنی ریحانه النبی دلوار برگزار شد.

کد مطلب: ۶۳۸۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر به نقل از روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر ، در این آیین مسوول باشگاه رنگین کمان کتاب گفت: شنیدن قصه به صورت گروهی روحیه نقدپذیری، رقابت، تحلیل و همکاری کودکان را بالا می برد.

سمیه شیرکانی بیان داشت: قصه گویی در سیستم تربیتی خانواده آنقدر حایز اهمیت است که به عنوان یک راه حل درمانی می توان در مشکل گشایی بسیاری از رفتارها استفاده نمود.

وی ادامه داد: قصه های دینی در فرهنگ ایرانیان از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته و در تمام کتاب های آسمانی خداوند با زبان قصه با انسان سخن گفته و قرآن آخرین کتاب آسمانی مملو از قصه ها و تمثیل هایی است که ماجرای اقوام و مردم گذشته را با زبانی ساده و بسیار موشکافانه برای مخاطبانش نقل می کند تا عبرت حاصل آید و تجربه تلخ گذشتگان دوباره تکرار نشود.

شیرکانی تصریح کرد: هدف از استفاده قصه های پیامبران در طرح عصر قصه اهمیت به تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان و آشنایی با قصه های قرآنی بود.

وی اظهار داشت: جلسات عصر قصه از اول ماه مبارک رمضان هفته ای دو روز در بعد از ظهرهای روزهای فرد برای کودکان و نوجوانان دختر و پسر مشتاق، در فضایی صمیمی به مدت یک ماه برگزار گردید.

شیرکانی در پایان گفت: از حمایت های مادی و معنوی حمید زارعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی و خانم جعفری مسوول خانه قرآنی ریحانه النبی شهر دلوار سپاسگزار م و امیدوارم این حمایت ها تداوم داشته باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار