استاندار آذربایجان شرقی:

تمدید تسهیلات واحدهای مشکل‌دار به بانک مرکزی اعلام شده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با انجام مکاتباتی درخواست‌های خود را نسبت به بحث تمدید تسهیلات واحدهای مشکل‌دار، توسط معاونت اقتصادی وزارت کشور به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم و دولت موظف است نسبت به این تسهیلات یک‌ساله تصمیم‌گیری کند و ما نیز طبق تصمیمی که گرفته می‌شود، همانند سایر استان‌های کشور عمل خواهیم کرد.

کد مطلب: ۶۳۴۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص بانک‌های عامل که بخشنامه‌های ابلاغیه بانک مرکزی را به صورت تمام و کمال رعایت نمی‌کنند گفت: که در این مورد باید شورای هماهنگی بانک‌ها با تشکیل جلسه موارد و مصادیق بحث را بررسی کنند .
استاندار آذربایجان شرقی گفت: با انجام مکاتباتی درخواست‌های خود را نسبت به بحث تمدید تسهیلات واحدهای مشکل‌دار، توسط معاونت اقتصادی وزارت کشور به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم و دولت موظف است نسبت به این تسهیلات یک‌ساله تصمیم‌گیری کند و ما نیز طبق تصمیمی که گرفته می‌شود، همانند سایر استان‌های کشور عمل خواهیم کرد .
جبارزاده گفت: اعتبارات و منابع منابع صندوق توسعه ملی تقسیم استانی نشده و توزیع آن به میزان تقاضاهای استانی بستگی دارد و شرایط خاصی برای ارائه این اعتبارات وجود دارد .
وی افزود: علت نبود تقاضا برای بهره‌مندی از منابع این صندوق، بازپرداخت ارزی تسهیلات است با توجه به تغییرات نرخ ارز بخش خصوصی به این ریسک نمی‌تواند تن بدهد و تجربه‌های تلخ گذشته در استان موجب شده از استان ما استقبال چندانی برای جذب این اعتبارات صورت نگیرد .
استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد: به سمت پایداری شرایط اقتصادی پیش می ‎ رویم و به تدریج نوسانات شدید نرخ ارز برطرف می‌شود و تقاضاهای استان ما نیز افزایش می‌یابد .
وی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به استفاده از ظرفیت های سنگ و معدن استان اضافه کرد: با توجه به پیش بینی شورای معادن استان ها در برنامه پنج ساله ششم توسعه، بخشی از مکاتبات در کمترین زمان ممکن انجام و تصمیمات مناسب را اتخاذ می کنیم .
جبارزاده در خصوص سخنان یکی از حضار مبنی بر ورود سنگ از استان های دیگر به تبریز و برخی دیگر از شهرستان های استان گفت: قیمت و کیفیت، دو مولفه مهم در این زمینه هستند و باید تولیدکنندگان استانی با توجه به این دو مولفه، زمینه را برای قطع ورود سنگ از استان های دیگر به این استان فراهم کنند .
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در سال 96، با اتخاذ سیاست های مناسب، واحدهای معدن و سنگ استان را بیش از پیش فعال کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار