حمید حامی در گفت و گو با پانا:

موسیقی «بابک بیات» غصه تراوش می کرد

حمید حامی، خوانندۀ پاپ کشورمان، به مناسبت سالروز ولادت بابک بیات، آهنگساز، گفت: غصه و طرب توأمان از موسیقی بیات تراوش می شد ؛شاید دلیل این امر درگذشت پدر بابک بیات و همچنین فرزندش بود .

کد مطلب: ۶۳۲۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حمید حامی، خوانندۀ پاپ در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا؛ با اشاره به سالروز در گذشت بابک بیات گفت:جدی بودن در موسیقی مهم ترین ویژگی اخلاقی بابک بیات در موسیقی بود، من سالها از موسیقی بیات غصه تراوش می کردم ؛ به نظرم این امر از زندگی سخت گذشته و از دست دادن پدر و مادر ایشان نشأت می گرفته است و شاید از دست دادن فرزند اول پسر ایشان «مانی بیات»، به دلیل بیماری تالاسمی، علت دیگر این امر بود.

وی در ادامه، با اشاره به این امر که تمامی وقایع رخ داده در زندگی بایک بیات موجب شده بود که موسیقی ایشان از درون، موسیقی متفاوت باشد، ادامه داد: شخصیت بابک بیات نیز شخصیتی متفاوت با دیگر آهنگسازان ایران بود و در همین راستا باید گفت که ایشان در آهنگسازی، به نسبت بیشتر هم دوره های خود برتری خاصی داشت.

حامی ضمن ابراز خرسندی از آشنایی و همکاری با آهنگسازانی که پیش از دورۀ فعالیت او داشته اند، این امر را موجب پیشرفت تصادی دانسته و اظهار داشت: بخشی از امروز من مدیون تجربه های بزرگ ایشان در گذشته است که به درستی به من منتقل کردند.

این خوانندۀ پاپ، شکوه و ماندگاری را که امروز در موسیقی او وجود دارد مهم ترین دستاورد همکاری با مرحوم بابک بیات دانسته و تصریح کرد: فکر می کنم که این شکوه و ماندگاری پس از مرگ من نیز به دلیل اساتید برجسته ای که با آنان همکاری داشته ام، در مخاطبان من نیز باقی بماند.

حامی، داشتن احساس عمیق در یک هنرمند و همچنین رسیدن به یک جهان بینی صحیح را از عوامل ماندگاری در هنر دانسته و تأکید کرد: جهان بینی یک هنرمند، نسبت به بقیۀ انسان ها متفاوت است و این بدان دلیل است که یک هنرمند می بایست دنیا را به گونه ای دیگر ببیند، که این امر حاصل یک سری اتفاقات متافیزیکی است که در ذهن و روحیات یک هنرمند می افتد و این اتفاقات در وجود بابک بیات افتاده بود.

وی در پایان گفت: هنرمندانی که خداشناس هستند و در مرکز کائنات ارتباطات متفاوت و ویژه ای نسبت به هنرمندان دارند، این ارتباط در آثار آنان نیز نمود پیدا می کند که در بابک بیات نیز این اتفاق افتاد.

گفتنی است علی‌حسین بیات زرندی مطلق معروف به بابک بیات (زادهٔ ۲۳ خرداد ۱۳۲۵ در تهران - درگذشتهٔ ۵ آذر ۱۳۸۵ در تهران)، آهنگساز، نوازنده، تنظیم کننده و آهنگساز فیلم ایرانی بود. بابک بیات در سال ۱۳۶۹ پس از چند بار کاندیدا شدن برای موسیقی فیلم بالاخره این سال وقتی که از پنج کاندیدای موسیقی فیلم سه بار نام او را اعلام کردند جایزه سیمرغ بلورین فجر را برای فیلم عروس دریافت کرد. وی در 5 آذر 1385 در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار