مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به پانا خبر داد:

پوشش27 هزار نفری در دوره ها و طرح های مختلف سوادآموزی آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از سهمیه 21 هزار نفری استان برای دوره ها و طرح‌های مختلف سوادآموزی درسال جاری خبرداد و گفت: مجموعا بیش از27 هزار نفر در دوره ها و طرح های مختلف سوادآموزی در سطح استان پوشش داده خواهد شد.

کد مطلب: ۶۳۰۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد

جعفر پاشایی در گفت و گو با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای سال 96 حجم ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در دوره های سه گانه سوادآموزی شامل دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم 21هزار نفر می باشد، گفت: با احتساب تقریبا 6 هزار نفر سهمیه جذب در طرح ها و مسابقات جانبی این دوره ها مجموعا بیش از27 هزار نفر در دوره ها و طرح های مختلف سوادآموزی در سطح استان پوشش داده خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه منحصرا در دوره سوادآموزی10 هزار و 500 نفر جذب خواهد شد؛ افزود: علاوه بر این تعداد در این دوره طرح های دیگری همچون طرح «خواندن با خانواده» با سهمیه جذب 2 هزار نفر، طرح مهارت های اساسی زندگی در مرکز یادگیری محلی با سهمیه جذب2 هزار نفر اجرا می شود .

پاشایی با خاطرنشان ساختن سهمیه جذب5 هزار و 500 نفر در دوره انتقال، گفت: علاوه بر این تعداد در این دوره طرح های دیگری همچون طرح «خواندن با خانواده» با سهمیه جذب 3 هزار نفر، طرح مهارت های اساسی زندگی در مراکز یادگیری محلی با سهمیه جذب 300 نفر و طرح آموزش رایانه با سهمیه جذب 200 نفر اجرا خواهد شد .

وی با اشاره به سهمیه جذب5 هزار نفر در دوره تحکیم خاطر نشان ساخت: علاوه بر موارد فوق، طرح های دیگری همچون طرح حلقه های کتابخوانی با سهمیه جذب 2 هزار نفر و اجرای مسابقات مختلف دیگری در دستور کار قرار دارد .

پاشایی با بیان اینکه سال گذشته از سهمیه جذب25 هزار و 500نفر بی سواد و کم سواد در دوره های سه گانه که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده بود، تصریح کرد: با تلاش کلیه همکاران24 هزار و829 نفر بیسواد و کم سواد شناسایی و جذب دوره های سواد آموزی اعم از کلاس های سوادآموزی، دوره تحکیم و دوره انتقال شدند که این رقم معادل 97.4 درصد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار