رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران:

127 هزار نوآموز تهرانی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار می گیرند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران با اشاره به کیفیت بخشی طرح سنجش امسال از تحت پوشش قرار گرفتن 127 هزار نوآموز تهرانی خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۰۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مراسم افتتاح نمادین طرح سنجش نوآموزان در مدرسه استثنایی ساریخانی برگزار شد. در این مراسم شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با ارائه گزارشی از طرح سنجش سال گذشته عنوان کرد: این طرح برنامه کشوری بود که همه دانش آموزان در دو مرحله برنامه ربزی شده تحت پوشش قرار می گیرند.
وی ادامه داد: شهر تهران 48 پایگاه داشته که از این تعداد 47 پایگاه معمولی و یک پایگاه تخصصی بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران گفت: سال گذشته 109255 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که از این تعداد 294 در مدارس استثنایی ثبت نام کرده و سایر آنها به مدراس عادی مراجعه کردند.
کریمی با اشاره به اینکه هفت هزار نوآموز پیش دبستان سال گذشته در طرح سنجش سلامت قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: 79 درصد این افراد آموزش های قبل از دبستان داشتند.
وی افزود: 58 درصد از نوآموزان طرح بیمه تامین اجتماعی داشتند که 29 درصد آن بیمه تکمیلی بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران اضافه کرد: برای امسال با توجه به پیش بینی سامانه سناد 94 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 33 هزار نوآموز پیش دبستانی خواهیم داشت که با توجه به پیش بینی ها این تعداد افزایش خواهد یافت.
کریمی تصریح کرد: تلاش می کنیم ارائه خدمات برای نوآموزان پیش دبستان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از اسفند 95 برنامه ریزی برای طرح سنجش سلامت آغاز شده است گفت: بهینه سازی و ارتقای سطح کیفی و کمی سنجش را مورد توجه قرار داده ایم و برخی از تجهیزات را به روزرسانی کرده ایم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران ادامه داد: 30 دستگاه ادیومتر برای سنجش شنوایی خریداری شده و تعدادی از دستگاه های قبلی را کالیبره کرده ایم.
کریمی ابراز داشت: امسال تعداد دانشگاه های علوم پزشکی برای همکاری با آموزش و پرورش در اجرای این طرح افزایش پیدا کرده و در تمامی پایگاه ها یک پزشک مستقر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار