معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس:

موفقيت هاي پليس، حاصل مشاركت و همكاري مردم است

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس با اشاره به رويكرد جامعه محوري پليس، گفت: بدون ترديد موفقيت هاي پليس در جامعه، مديون مشاركت و همكاري مردم است.

کد مطلب: ۶۲۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا فارس، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس در همايش رابطين اجتماعي ادارات دولتي و سازمان هاي مردم نهاد كه با محوريت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي برگزار شد، با بيان اينكه آموزش نقش مهمي در ارتقاء فرهنگ قانون پذيري افراد دارد، گفت: آموزش هاي لازم به افراد در خصوص مزيت هاي قانونمدار بودن در جامعه در آنها ايجاد انگيزه كرده و باعث مي شود تا همگي قانون را رعايت كنند.
وي با بيان اينكه همواره افرادي در جامعه وجود دارند كه قانون گريز هستند، تاكيد كرد: در خصوص اينگونه افراد نيز بايد مجازات هاي بازدارنده و سلبي در نظر گرفته شده و بر اجراي آن نيز نظارت دقيق صورت گيرد.
سرهنگ محمد محمدی از نقش رسانه ها به عنوان نقش كليدي در اين خصوص ياد كرد و افزود: رسانه ها همواره در تغيير افكار عمومي جامعه و نهادينه كردن فرهنگ قانون پذيري و احترام به قانون تاثير بسار زيادي داشته و دارند.
معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه تحقق فرهنگ قانون پذيري افراد جامعه در گرو همكاري و مشاركت تمامي نهادهاي اجتماعي و فرهنگي است، اظهار اميدواري كرد همه اين نهادها در جامعه جهت ارتقاء فرهنگ قانون پذيري و احترام به قانون در افراد جامعه تلاش كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از اقدامات اداره آموزش همگاني معاونت اجتماعي استان در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه گزارشي مشروح ارائه كرد و گفت: در اين خصوص جلسات بسيار متعددي در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد، طلاق، فضاي مجازي و ديگر موارد انجام گرفته است.
محمدي گفت: معاونت اجتماعي پليس فارس در سال گذشته 146 نمايشگاه با موضوع حجاب و پيشگيري اجتماعي از جرائم در اين حوزه را با همكاري ساير سازمان هاي مربوطه بر پا كرد.
اين مقام انتظامي كاهش 50 درصدي حوادث چهارشنبه آخر سال را حاصل اقدامات خوب و مؤثر پليس با همكاري ساير نهادهاي مربوطه عنوان كرد و گفت: اميدواريم با تداوم اين همكاري و همچنين مشاركت عمومي مردم، آسيب هاي اجتماعي روز به روز كاهش يابد.
معاون اجتماعي پليس فارس در پايان از تلاش هاي خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستاي اطلاع رساني بسيار مناسب پيرامون پيامدهاي آسيب هاي اجتماعي در جامعه تقدير و تشكر كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار