معاون توسعه فناوری:

قصد داریم جایگاه پنجم علمی جهان را در بخش نانو کسب کنیم

علی وطنی در افتتاحیه شبکه آزمایشگاهی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان البرز گفت: اعلام جایگاه علمی کشور توسط صداوسیما مبنی براینکه در مقام شانزدهم جهان قرار داریم باید گفت که این خبر اشتباه بوده چراکه ما در بخش نانو جایگاه ششم را داریم و البته درپی کسب مقام پنجم نیز هستیم.

کد مطلب: ۶۱۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازکرج، علی وطنی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین افتتاحیه شبکه آزمایشگهی علوم و فناوری سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی استان البرز که در پژوهشسرای دانش اموزی ناحیه 4برگزار شد اظهار داشت: بااشاره به اینکه 109 سال است که کشور دارای نفت می باشد و پس از گذشت بیش از صد سال از دوران اقتصاد متکی برنفت دیگر این امر روبه پایان است و نگاه جدید کشور به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اینکه ما از مقام سی و چهارم علمی کشور در سطح جهان به مقام ششم رسیدیم نشان از آن دارد که همواره باید علم و دانش راعمیق یاد بگیریم و البته باید از دانایی به دارایی برسیم.

وطنی در جمع معاونین علوم در وزارت خانه و مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پژوهشسرای ملاصدرا با تاکید بر دانایی نسبت به علوم افزود: در دنیای امروز علمی بهتر است که بتواند تولید ثروت کند.

وی ادامه داد: ما در کشور نباید فقط به دنبال منابع زیرزمینی باشیم بلکه باید به دنبال منابع روی زمین یعنی مغزهای بااستعداد این مملکت بگردیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم زیرا ثروت های تجدیدپذیر ما به شمار می آیند.

این مسئول کشوری، ایران را تنها کشوری که بخش فناوری را در سطح تجاری سازی از دانشگاه به سطح مدارس رسانده، برشمرد و تصریح کرد: این امر در کشور ما نوید دهنده آن است که اقتصاد متکی برنفت به اقتصاد متکی بر توسعه فناوری و اقتصاد مقاومتی تغییر پیدا کرده است.

خبرنگارافتخاری پانا : راضیه شعبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار