رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

خریداری ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شد.

کد مطلب: ۶۱۰۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، عدیل سروی افزود: تداوم این افزایش خریدها در سال جاری و سال های آینده نیز باید ادامه داشته باشد تا اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری که به تولید و اشتغال مزین شده محقق شود .

وی گفت: هماهنگی های منسجم و تنگاتنگی بین انواع دستگاههای اجرایی بخش کشاورزی از جمله شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، شرکت پشتیبانی امور دام سازمان تعاون روستایی ، سازمان غله ، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت های بهبود تولیدات گیاهی و دامی وجود دارد که ثمره این انسجام افتتاح ۱۲طرح ملی و ۱۸ طرح استانی در سال گذشته در مناطق مختلف استان بود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: موفقیت بخش کشاورزی استان در سال گذشته فقط اختصاص به تولید بالای گندم نداشت زیرا در سال گذشته موفق شدیم اهداف اقتصاد مقاومتی را در بخش دانه های روغنی نیز بیشتر از سقف تعیین شده محقق کنیم .

سروی تصریح کرد: برغم اینکه سقف تولید در بخش دانه های روغنی در استان ۴۵ هزار تن تعیین شده بود موفق شدیم بیش از ۵۷ هزار تن دانه روغنی تولید کنیم .

وی همچنین گفت: در زراعت سویا نیز ۴۰ هزار تن تولید سال گذشته داشتیم که این میزان تولید در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار