ارتقای مهارت والدین سلماسی در برخورد با دانش‌آموزان دختر

طرح «مشکات» با هدف ارتقای مهارت والدین و معلمان در برخورد با دانش‌آموزان دختر در مدارس متوسطه دوره اول شهرستان سلماس برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۰۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، به منظور ارتقاء آگاهی دانش آموزان دختر درباره دوران بلوغ جسمی و بهداشت روانی ‌طرح بشری‌ در آموزشگاه زینب (س) دوره اول متوسطه شهرستان سلماس اجرا شد .

"محمد فرج پور " مدرس و سخنران اصلی برنامه با بیان این‌که زن مظهر پرورش است و صفت الهی پروردن را از جانب خدای خویش به ودیعه دارد، ادامه داد: در مکتب اسلام، قبل از افشاندن بذر آموزش در وجود انسان باید تزکیه و تربیت را آغاز کرد و این تربیت از خواستگاه ایجاد و جایگاه تولد شکل می‌گیرد که رسالت اصلی آن برعهده زن و مادر است.

" فرج پور " دامن مادر را اولین کلاس درس و بهترین محل تربیت کودک دانست و ادامه داد: ظهور و بروز استعدادهای زیستی، فکری و عاطفی فرزندان تحت‌الشعاع این کانون قرار دارد و از گرمی وجود زن نشأت گرفته و کمال می‌یابد، به‌نحوی که آثار آن تا پایان حیات در جهان ماده و تداومش در نشئه روح باقی خواهد ماند.

کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش سلماس گفت : در این طرح ۲ هدف کیفی و کمی دنبال می شود : برقراری عدالت در زمینه دسترسی به امکانات بهداشتی، ارتقای سلامت و افزایش سطح انگیزش دانش آموزان دختر مناطق محروم و همچنین ارتقای آگاهی دختران درباره احکام ویژه مربوط به آنان .

" سوسنبر قهرمان" افزود : با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مسائل بلوغ جسمی و جنسی دختران، اما همچنان برخی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه به ویژه در مناطق محروم آمادگی مواجه شدن با نشانه‌های بلوغ را ندارند و این دوره حساس نوجوانی برای آن‌ها تبدیل به فرایندی ناخوشایند می‌شود و در این طرح تلاش می شود تا دانش آموزان با شناخت و آگاهی بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند .

وی در ادامه به اجرای طرح مشکات در مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه اشاره کرد و گفت : سهم بانوان در نظام آموزش و پرورش نقشی ممتاز است همچنان که در عصرانقلاب نقش زنان ممتاز و موثر بوده است.

وی ادامه داد: طرح مشکات با هدف ارتقا مهارت والدین و معلمان در برخورد با دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اجرا می شود.

کارشناس مسئول امور بانوان آموزش و پرورش سلماس به سرفصل هایی از این طرح اشاره کرد و تصریح کرد: راههای درک و اعتماد سازی بیشتر به دختران ، در واقع چگونگی و تقویت ارتباط یک خانواده با فرزند دخترش از برنامه های طرح مشکات در مدارس است.

وی همچنین از استقبال دانش آموزان از طرح مشکات خبر داد و عنوان کرد: طرح مشکات با نظرسنجی دانش آموزان انجام می شود، دانش آموزان پیشنهادات و نیازهای خود را نوشته و در صندوق سبزی که در تمام مدارس وجود دارد قرار میدهند، مدیران با مطالعه ی نوشته های دانش آموزان به نیازهای آنان پی برده ومشخص می گردد دانش آموزان در چه زمینه هایی نیاز به کارگاه مهارتی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار