معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

برنامه های تربیتی باید باطراوت باشند/مربی پرورشی یک گام جلوتر است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: معاون و مربی پرورشی در مدارس باید یک گام جلوتر از سایر معلمان باشد و به جای پرداختن به بخشنامه های متعدد سعی کند به دانش آموزان نزدیک شود و با آن ها ارتباط برقرار کند.

کد مطلب: ۶۰۴۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی در تالار اندیشه تبریز نقش مربیان پرورشی و تربیتی را حساس و خطیر عنوان کرد و اظهار داشت: باید از دوره دانشجو معلمی به فکر تربیت نیروی امور تربیتی و مربی پرورشی باشیم نه این که منتظر بمانیم دانشجو پس از ورود به مدارس و گذشت چندین سال وارد این عرصه شود.

وی عالم کردن دانش آموزان و متدین بار آوردن آن ها را رسالت های اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید زمینه ساز شناسایی و بروز استعداد های دانش آموزان باشد و در جهت تربیت ساحت اعتقادی آن ها که مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تلاش کند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خطاب به مربیان پرورشی تصریح کرد: معاون و مربی پرورشی در مدارس باید یک گام جلوتر از سایر معلمان باشد و به جای پرداختن به بخشنامه های متعدد سعی کند به دانش آموزان نزدیک شود و با آن ها ارتباط برقرار کند.

علمی ادامه داد: در آموزش و پرورش کار انفرادی جواب نمی دهد و مدیران باید بدانند که کار تیمی می تواند تربیت به معنای واقعی را شکل دهد.

وی گفت: در اتاق فکر معلمان باید مسایل تربیتی در اولویت باشد و در کلاس های درسی نیز مسایل پرورشی فراموش نشود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی 36 هزار دانش آموز شهید را نتایج برجسته تلاش های امور تربیتی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای برنامه های این معاونت امسال 38 هزار دانش آموز استان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب اعزام شده اند.

علمی با اشاره به احداث نماز خانه در مدارس استان ادامه داد: مدیر و مربیان باید برای اقامه نماز جماعت در مدارس همت گمارند چرا که نهادینه شدن نماز در نوجوانان خود بخود جلوی بسیاری از مسایل و مشکلات را می گیرد.

وی مسئو لیت پذیری را برای مربیان پرورشی ضروری دانست و گفت: با مسئو لیت پذیری است که می توانیم جلو برخی آسیب های اجتماعی در دانش آموزان را بگیریم و به تربیت عالی دانش آموزان برسیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به طراوت و فرح بخشی برنامه های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی با 63 برنامه در سایت همگام جزو استان های پیشرو است و بررسی ها نشان داده که دانش آموزان به برنامه های فرهنگی و هنری علاقه دارند.

علمی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: رویکرد ما در این حوزه باید انتخاب آگاهانه و بادقت باشد و باید با جلسات مشاوره ای دغدغه اولیا و دانش آموزان در این زمینه را بکاهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار