قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

مدیران نقش بسزایی در برپایی نماز جماعت مدارس ایفا می کنند

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مدیران نقش بسزایی در امر برپایی نماز جماعت در مدارس ایفا می کنند.

کد مطلب: ۶۰۴۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش استان مرکزی، محمود مظفر در گردهمایی و کارگاه آموزشی مدیران مدارس متوسطه شهر اراک با موضوع طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی افزود: مدیران ارشد دولتی باید برای ایجاد فضای امن و سالم در بخش اجرایی کشور برای اقامه نماز جماعت در ادارات ساعی باشند چراکه زنده نگه داشتن یاد خدا می تواند در مسئولان دولتی جهشی ایجاد کند که حق الناس را رعایت کرده و کار مردم را به بهترین نحو انجام دهند .

وی بیان کرد: یکی از وظایف ستاد اقامه نماز در کشور زنده نگه داشتن اعتقادات جوانان است چراکه معتقدیم با وجود تکنولوژی های برتر اعتقاد جوانان به انجام فرایض دینی بسیار کم رنگ شده است که این امر می تواند صدمه جبران ناپذیری به روحیه این قشر آسیب پذیر وارد کند لذا باید برای ترویج فرهنگ اقامه نماز بیش از پیش در تلاش باشیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت نماز در پیشگیری از جرم در جامعه، ادامه داد: همه افراد وظیفه دارند نسبت به ترویج اقامه نماز در جامعه کمک نمایند.

مظفر ابراز داشت: هر کسی که برای ترویج فرهنگ نماز فعالیتی را انجام داده باید تشویق شود زیرا در مقابل شیطان‌های داخلی و خارجی ایستاده است .

وی با تاکید بر این که هر فردی در هر جایگاهی که باشد وظیفه ترویج نماز را برعهده دارد اضافه کرد: برای داشتن نمازی اثر گذار نیازمند تلاش،‌ ترویج و مطالعه در این زمینه هستیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز به عنوان فریضه ای واجب نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و در کتاب قرآن و احادیث نیز به آن بسیار سفارش شده است.

معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه باید از غفلت درباره نماز جلوگیری کرد، افزود: یکی از عواقب بی توجهی به نماز شیوع و گسترش آسیب ها در جامعه است.

علی شیرخانی با بیان اینکه به اینکه همه گروه ها و افراد باید برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند، ابراز داشت: در این راستا باید اقشار آسیب پذیر در اولویت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اگر مدیران آموزشگاه در ارتباط با مسائل پرورشی و فرهنگی همکاری لازم را با معاون پرورشی مدرسه داشته باشند و با نگرشی مثبتی نسبت به این مهم توجه نمایند یقینا اتفاقات خوبی در مدرسه رقم خواهد خورد.

این مراسم با حضور 150 نفر از مدیران و معلمان شهر اراک که در طرح مبین شرکت نموده اند در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار