همایش «ازدواج آسان و تجلیل از زوج های جوان» در ماکو برگزار شد

همایش «ازدواج آسان و تجلیل از الگوهای برتر در بین زوجهای جوان» به منظور ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج آسانتر و تحکیم بنیان خانواده در شهرستان ماکو برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۰۴۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، همایش بزرگ ازدواج آسان با حضور معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ، امام جمعه ، فرماندار ، مسئولین ادرات شهرستانی ، سرپرست و مسئولین و جمعی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان ماکو ، تعدادی از دانشچویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو در مورخه پانزدهم اسفند ماه در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو به همت کمیته سامان ازدواج آسان شهرستان برگزار و در پایان از الگوهای برتر در بین زوجهای جوان شهرستان ماکو تجلیل بعمل آمد.

شاهین علیزاده فرماندار ماکو در این همایش اظهار داشت : خانواده ها باید زمینه را برای ازدواج آسان و پایدار جوانان فراهم آوردند زیراکه امروزه به دلیل تغییر معیارهای ازدواج و افزایش توقعات جوانان ، آمار طلاق بالا رفته و جوانان تمایلی به ازدواج ندارند .

علیزاده افزود: جوانان باید در انتخاب شریک زندگی خود دقت و حساسیت کافی را داشته باشند و پایه ازدواج را بر اساس عشق و علاقه و صمیمیت پایه گذاری نمایند تا ازدواج موفق و پایدارتری داشته باشند .

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو نیز با اشاره به آیات قرآنی و دستورات دینی ، بیان داشت : یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده ها ، عمل به دستورات دینی می باشد و امروزه متأسفانه دین گریزی جوانان باعث پیدایش مشکلات زیادی در جامع گردیده است .

امام جمعه ماکو مهریه و جهیزیه سنگین و ارتباطات موقتی و چشم هم چشمی مردم را جزء عوامل اصلی بوجود آوردنده مشکلات در راستای ازدواج و تحکیم بنیان خانواده برشمرد .

در ادامه همایش اسدزاده مدرس دانشگاه نظریات کارشناسی در حوزه جوانان را برای حاضران تشریح نمود .

محمودزاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این همایش به تبیین سیاستهای کلان ازدواج جوانان پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار