مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

راهیابی 11 دانش آموز از قم به مرحله کشوری مسابقات پرسش مهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 87 هزار و 285 دانش آموز از استان قم در مسابقات پرسش مهر شرکت کردند که در نهایت 11 دانش آموز منتخب کشوری شدند.

کد مطلب: ۶۰۲۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر روز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در میان 230 هزار دانش آموز استان قم تعداد 87 هزار و 285 نفر یعنی حدود 40 درصد دانش آموزان در مسابقه پرسش مهر شرکت کردند که در مرحله اول 450 دانش آموز انتخاب شدند و در نهایت 11 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که به زودی مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی همچنین در مورد حمایت از دانش آموزان فرزند زندانیان نیز عنوان کرد: در بازدید از زندان با توجه به نگرانی های زندانیان از سرنوشت فرزندان محصل خود تعداد 360 فرزند زندانی احصاء شد که در این راستا از کمک های نقدی و غیر نقدی بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به توسعه و تعمیر و تجهیز اردوگاهها و کانون هیات فرهنگی تربیتی خاطرنشان کرد: تعداد 3 اردوگاه دانش آموزی نیاز به توسعه و تجهیز دارد که با تفاهم نامه هایی با شهرداری در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: 200 هزار دست لباس دانش آموزی در هر سال گردش مالی هنگفتی بالغ بر 16 میلیارد تومان را ایجاد می کند که می تواند به رونق تولید داخل نیز کمک کند و اشتغال پایداری را ایجاد نماید اما متاسفانه در طول ده سال گذشته با مشکلاتی در طراحی و دوخت لباس های فرم مواجه بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مشتری و خریدار به دنبال کیفیت لباس و مقبولیت است بر این اساس بهترین فرآیند دوخت لباس صنعتی می باشد در این راستا گاهی تولید کنندگان توجهی به کیفیت پارچه ها ندارند و از 90 درصد پلاستیک در پارچه ها استفاده می کنند که با توجه به شرایط اقلیمی قم مضراتی را برای دانش آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یاداور شد: برخی از لباس ها حتی دوامی برای یک سال ندارد و از پارچه هایی استفاده می شود که نمی تواند انتظارات را در پوشش مناسب و با کیفیت برآورده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار