افتتاح نمایشگاه طرح جابربن حیان در دلیجان

نمایشگاه طرح جابربن حیان (دست ساخته های علمی دانش آموزان ابتدایی) در دلیجان افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۰۱۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مدیر آموزش و پرورش دلیجان هدف اصلی برپایی این نمایشگاه را ایجاد و تقویت روحیه پرسشگری و تعامل سازنده عنوان نمود.

حجت اله فدایی گفت: اجرای طرح جابربن حیان و نوجوان خوارزمی باعث شکوفایی استعدادها و خلاقیت در دانش آموزان می شود.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش و بكارگیری یافته های علمی در زندگی روزمره دانش آموزان است و باعث تشویق دانش آموزان در تحقیقات بیشتر و دخیل نمودن تحقیق و پژوهش در برنامه های آنان می شود.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان بیان کرد: جشنواره جابربن حیان و نوجوان خوارزمی يك رقابت سالم و هيجان انگيز علمي بين دانش آموزان است كه يك ارتباط دوسويه بين معلم و دانش آموزان برقرار کرده است.

معاون آموزشی آموزش و پرورش دلیجان گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی دانش آموزان با علوم و آزمایشات و كاربردی نمودن مفاهیم كتاب های درسی، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه آنان به منظور ارتقای سطح فراگیری، تقویت خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان، ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش و بكارگیری یافته های علمی در زندگی روزمره است.

مهدی دلاوری افزود: در سال تحصیلی جاری 18 آموزشگاه ابتدایی در جشنواره شرکت کرده و نزدیک به 300 نفر از دانش آموزان مستقیما درگیر طرح جابربن حیان بوده اند و این طرح در 4 سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری اجرا می شود.

وی ادامه داد: آثار دانش آموزان شامل محورهای جمع آوری همراه با طبقه بندی، نمایش علمی (مدل تحقیق)، آزمایش، طراحی و ساخت بوده که به مرحله منطقه ای راه پیدا کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار