مراسم طرح کتاب وکتابخوانی در کلاس و مدرسه ناحیه ۳ برگزارشد

رادبه:نقش کتاب درمیان تکنولوژی های نوین درموردانتقال دانش بی بدیل است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 در مراسم افتتاح طرح کتابخانه کلاس و مدرسه گفت : امروزهمه تکنولوژهای نوین که وسیله انتقال دانش اند ، در میان آن ها هنوز کتاب جایگاه بی بدیلی دارد ، محملی بسیار ارزشمند برای انتقال دانش ها، گسترش بینش ها و القاء مفاهیم و ارزش ها وتوسعه فکری وفرهنگی جوامع بشماررفته و انسان را به کمال می رساند.

کد مطلب: ۵۹۵۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از آذربایجان شرقی ، زرین رادبه دهه فجر را ماحصل مجاهدتهای ملت ایران ، رهبری امام خمینی ره وثمره خون پاک شهدا دانست وبا اشاره به این که امروز جایگاه کتاب در میان تکنولوژی های نوین در خصوص انتقال دانش بی بدیل است اظهار کرد : امروزهمه تکنولوژهای نوین که وسیله انتقال دانش اند ، در میان آن ها هنوز کتاب جایگاه بی بدیلی دارد ، محملی بسیار ارزشمند برای انتقال دانش ها، گسترش بینش ها و القاء مفاهیم و ارزش ها وتوسعه فکری وفرهنگی جوامع بشماررفته و انسان را به کمال می رساند .

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 3 یادآورشد : رسالت ما تلاش در راستای ارتقاء دانای است وما نیز به این رسالت افتخارمی کنیم ، برخود می بالیم که درفرهنگی رشد کرده ایم که در آن آغازگر رسالت پیامبر مان امر به خواندن بود " اقرا یعنی بخوان ، فرهنگی که خدای متعال امربه قلم وحرمت آن سوگند یاد می کند " ن والقلم ومایسطرون " فرهنگی درآن خدای متعال معجزه جاود انه آخرین پیام آور الهی را کتاب و قرآن قرارداده واین نشانه اهمیت و جایگاه والای کتاب ودر فرهنگ غنی ماست .

رادبه افزود : درکشوری زندگی می کنیم که از دیر باز مهد تمدن وفرهنگ بود ه وآثار بسیارگرانبها ودانشمندان بزرگی را طی قرون متمادی بعنوان سرمایه فرهنگی برخود دیده و ماایرانیان با کتاب آشنایی و انس دیرینه ای داشتیم و با توجه به این فرهنگ و تمدن باید برسیم به دوران طلائی انس با کتاب ، چراکه کتاب به معنی ظهور وبروز اندیشه وخرد انسان است وزیربنای تمدن بشری ، بویژه در عصرحاضر که توسعه کشورها مبتنی بردانایی است .

زرین رادیه در میان صحبت هایش به فرمایش ریاست محترم جمهور در مورد اهمیت کتاب اشاره و افزود : بنابه فرمایشات ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی : کتاب حبل المتین است ، حلقه اتصال انسان ها که ملت ها را با وجود فرهنگ های مختلف در طول تاریخ آنان را بهم وصل می کند .

رادبه با بیان این که امروز جامعه ی فعال ، زنده و امیدوار با کتاب انس والفتی عمیق دارد ، تصریح کرد : کتاب وکتابخوانی یکی از مولفه های توسعه های فرهنگی واز مهمترین لوازم توسعه پایدار هرکشور است و برای ارزیابی توسعه یافتگی کشور " مدت زمانی که هرملتی بخواندن و مطالعه کتاب اختصاص می دهد یک شاخص است " .

مسئول تعلیم وتربیت ناحیه 3 اظهارداشت : بسی مایه خرسندی است ، که امروز طرحی را روی نمایی می کنیم که گامی است کوچک درراستای ارتقاء فرهنگ آگاهی ودانای دانش آموزان وآینده سازان جامعه ، درناحیه ما دو طرح در قالب طرح های پژوهشی در مدارس منتخب به صورت پایلوت از مهرماه اجرا می شود . یکی طرح کتاب خوانی در کلاس است ، طرحی در راستای احیاء زنگ کتابخوانی که مورد تاکید ریاست جمهور است وباعث گسترش فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن این فرهنگ است لذت مطالعه کتاب را برای دانش آموزان باعث می شود ، دانش آموزان در این فرایند یادگیری قرامی گیرند و آن را تجربه می کنند ، تا بدین سان بتوانیم سرانه مطالعه را در کشورمان ارتقاءببخشیم .

زرین رادبه در خاتمه به طرح دیگرناحیه در این مورد اشاره ویادآورشد : این طرح عبارتند از طرح تشکیل کلاس در کانون ، که به پیشنهاد آموزش و پرورش ناحیه 3 بود واز سال 94 این روش برنامه ریزی شدو جلسات متعددی با حضور سرگروه ها ی آموزشی در ناحیه برگزارشد.

وی ادامه داد: تعدادی از درسهای که می شد درقالب تئاتر و با حضور در کانون تدریس بشود مشخص گردید و مسئولین محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجیه شد برنامه اجرامی شود و در این طرح نیز بدنبال تحقق یادگیری بدنبال تحقق یادگیری در خارج محیط مدرسه هستیم که امروز در سطح بین المللی مطرح است .

رادبه تاکید کرد:امیدوارم با تلاش جمعی کتابخوانی به یک عادت مستمر در زندگی تبدیل ومطالبات مقام معظم رهبری " که باید کتابخوانی به نسبت رایج مردم تبدیل شود تحقق یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار