آئین معنوی یاد واره شهدای دانش آموز در شهرستان سقز برگزار شد

آئین معنوی یادواره شهدای دانش آموز به مناسبت دهه مبارک فجر و یادآوری حماسه و دلیری شهدای گلگون کفن میهن اسلامی در سالن شهید بهشتی آموزش و پرورش شهرستان سقز و با اجرای دبیرستان دوره اول شاهد پسران برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۵۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر، آئین معنوی یادمان شهدای دانش آموز با اجرای دبیرستان دوره اول شاهد و با حضور مسئولین شهرستانی و جمعی از علما و خیل عظیمی از دانش آموزان و فرهنگیان، در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت الإسلام ناجی عضو عقیدتی - سیاسی سپاه سقز نیز در این مراسم گفت: هدف از یادواره شهدا تنها اجرای صرف یک برنامه نیست بلکه هدف متعالی آن، زنده نگهداشتن یاد شهدا و پیمودن راه آنهاست.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا نه‌ تنها هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است؛ لذا با برگزاری این مراسم آنان را به نسل‌های جوان معرفی می‌کنیم.

وی به آیات متعددی در قرآن با موضوع ارزش خون شهدا و فدا نمودن جان در راه خدا اشاره کرد و افزود: چیزهای بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که انسان را به خود مشغول می دارد اما همه آنها روزی زوال پیدا کرده و دچار تغییرات کلی می شوند اما هیچکدام با ارزش و اعتبار نثار کردن جان و مال در راه خدا قابل قیاس نیستند و وظیفه ماست تا جایگاه واقعی شهدا را به جوانان و نوجوانان بشناسانیم و در زمانه ای که دل مشغولی های مادی ، تمام زندگی انسان ها را پر کرده است، تلاش کنیم تا معنویات را در دلهای آنان زنده و ماندگار کنیم.

یوسفی مدیر دبیرستان دوره اول شاهد ضمن خیر مقدم به حضار ، با اشاره به اهمیت آشنایی دانش آموزان با شهدا و با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ‌اقتدار و عظمت کنونی کشورمان مدیون خون شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: پیشرفت‌هایی که هم اکنون در عرصه‌های هسته‌ای، علمی، فرهنگی و نانو در کشورمان به دست آمده است در سایه خون این شهدای والامقام بوده که ما باید قدردان خون شهدا باشیم.

گفتنی است در این مراسم معنوی که با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی شهرستان سقز برگزار شد از تعدادی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان و همچنین برگزیدگان مسابقات قرآنی و دو نفر از دانش آموزان رتبه اول کشوری در مسابقات تحقیق و پژوهش طرح شاهد، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل به عمل آمد.

اجرای سرود همگانی با مضمون شهدا و انقلاب اسلامی و قرائت دکلمه و شعر از برنامه های دیگری بود که در این مراسم به اجرا درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار