وزیر نیرو خبر داد؛

اختصاص اعتبارات نقدی و اسناد خزانه اسلامی برای تامین زیرساخت های مسکن

وزیر نیرو از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی و 1500 هزار میلیارد ریال نقدی برای تامین زیرساخت های مسکن مهر خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۴۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، «حمید چیت چیان» درپایان مراسم بهره برداری از تصفیه خانه های لواسان و میگون در جمع خبرنگاران افزود: وزارت نیرو از سال های گذشته تدابیری را برای تامین زیرساخت های مسکن مهر اتخاذ کرده است ، اما تاکنون با محدودیت های اعتباری مواجه بودیم.
این عضو هیات دولت با بیان اینکه تصفیه خانه پردیس در روزهای آینده به بهره برداری می رسد، افزود: طرح های مسکن مهر در این شهر در سال های گذشته توسعه زیادی داشته است.
چیت چیان با اشاره به افتتاح پروژه های تصفیه خانه ها در روز جاری افزود: 30 درصد آب شرب مورد نیاز جمعیت تهران از رودخانه جاجرود و سد لتیان تامین می شود اما یکی از موضوعات مهم کیفیت و سلامت آب است.
به گفته وزیر نیرو، از آنجا که رودخانه جاجرود سرشاخه های مختلفی دارد و جمعیت به نسبت زیادی در حاشیه آن زندگی می کنند، در صورت جمع آوری نشدن فاضلاب، آلودگی ها وارد آب های سطحی و زیرزمینی شده و کیفیت آب تقلیل می یابد.
چیت چیان افزود: با تلاش دست اندرکاران و مسئولان شرکت آبفای استان تهران تصفیه خانه های لواسان و میگون به بهره برداری رسید و با توجه به افتتاح تصفیه خانه اوشان فشم در سال های گذشته، ارتقای قابل توجهی در کیفیت آب شرب تهران ایجاد خواهد شد.
وزیر نیرو پاکیزه نگاه داشتن آب رودخانه ها و پرهیز از آلودگی محیط زیست را وظیفه شرعی و ملی دانست و تاکید کرد: مردم باید از آلوده کردن محیط پرهیز کنند.
به گفته چیت چیان، در اغلب شهرهای کشور با اجرای طرح ها و پروژه های تصفیه خانه آب، ارتقای کیفی آب ها و بهبود وضعیت سلامت مردم در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار