حقیقت تلخ در فوتبال ایران/

سونامی این بار در تبریز/ کی بود کی بود من نبودم!

باشگاه تراکتورسازی هم گرفتار شد و عدم پرداخت به موقع بدهی به بازیکنان خارجی که بارها به آنها گوشزد شده بود درست سر بزنگاه سومین تیم پرطرفدار ایران را اسیر کرد.

کد مطلب: ۵۹۳۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا, هنوز چند روزی از سونامی که در تیم استقلال تهران به وجود آمده بود نگذشته بود که این بار سونامی در تبریز به وجود آمده و تراکتورسازی ها را گرفتار کرد.

تیم تراکتورسازی با وجود اینکه در هفته‌های اخیر با نتایج قابل قبولی به دست نیاوردند و با 6 امتیاز از تیم صدرنشین پرسپولیس عقب بودند اما در پنجره نقل و انقالات زمستانی آنقدر خوب بازیکن جذب کردند که هواداران خود را امیدوار کرده بودند که برای مقابله با پرسپولیس تیمی آماده و تازه نفس خواهند داشت و این بازی را با پیروزی پشت سر می‌گذارند اما غافل از شکایت بازیکن خارجی ژائو پدرو ویلا خیلی زود لبخند تراکتوری ها را تلخ کرد و مسئولان این تیم تازه متوجه شدند به دلیل عدم پرداخت حق و حقوق این بازیکن و شکایت او از باشگاه تراکتورسازی این تیم هم مانند استقلال اسیر شد و نمی‌توانند در پنجره نقل و انتقالات بازیکنانی را که جذب کرده است به ثبت برساند به این ترتیب تراکتور هم مسیر شد با استقلال و هر دو تیم محروم شدند.

تراکتورسازی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی غوغا کرد, این تیم سجاد شهباززاده، امید عالیشاه، احمد نوراللهی و هاشم بیگ‌زاده را جذب کرده بود و خیال همه تراکتوری ها راحت از اینکه اگر 6 امتیاز از پرسپولیس عقب هستند اما بازیکنانی را جذب کردند که به راحتی این 6 امتیاز را جبران می‌کنند و حتی امتیاز بیشتری هم می‌گیرند اما غافل از اینکه بی نظمی و عدم پرداخت حق و حقوق بازیکنان خارجی بالاخره آن‌ها را گرفتار کرد. سال گذشته وقتی که شکایت ژائو پدرو ویلا منتشر شد مسئولان باشگاه تراکتورسازی به جای حلسه مسائله صورت مسائله را پاک کردند و توپ هم در زمین رسانه‌ها انداختند مبنی بر اینکه این مسائل شیطنت رسانه هاست و آن‌ها با طرح این موضوعات قصد ضربه زدن به تیم را دارند و به همین راحتی خودشان را از بار این مسئولیت بیرون کشیدند.

البته این موضوع تنها مربوط به تیم تراکتورسازی نیست پیش تر ها هم تیم های دیگر گرفتار شده بودند و بلاهایی که سر هر تیم می‌آمد به هیچ عنوان عبرتی برای تیم های دیگر نمی‌شد. سال 86 وقتی پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت تعهداتش امتیازش کسر شد هیچ کدام از تیم هایی که امروز گرفتار این محرومیت البته از نوع محرومیت از نقل و انتقالات شدند فکر نمی‌کردند این ماجرا هم به سر خودشان بیاید.

استقلال هم هفته پیش با این محرومیت روبه رو شد در ابتدا در رسانه‌ها مطرح شد که این موضوع حل می‌شود و مسئولان باشگاه استقلال پیگیری می‌کنند اما در نهایت کار به جایی رسید که هر سه بازیکنی که استقلال با آن‌ها قرارداد بسته بود نتوانستند در پنجره نقل و انتقالات زمستانی قراردادشان را ثبت کنند و در نهایت کار به فسخ قرارداد رسید حالا تاریخ باز هم برای تراکتور تکرار شد و در نهایت هم این تیم تبریزی چاره‌ای جز فسخ قرارداد با بازیکنان ندارد.

تراکتورسازی در این چندسال اخیر نشان داد تیم پرخرجی است و در این مدت هم همگان دیدند مسئولان این باشگاه برای جذب بازیکنان مورد نظر خود چه هزینه‌های هنگفتی پرداخت می‌کردند اما حالا سؤال اینجاست که نمی‌توانستند اخطارهای فیفا را جدی بگیرند و به جای ریخت و پاش های بی‌اساس به پرونده های شکایت بازیکنان خارجی شان رسیدگی کنند و اجازه ندهند کار به جاهای بازیک بکشد.

ار طرفی ژائو پدرو ویلا در زمان مدیریت جعفری به این باشگاه آمده و از آن زمان به بعد چهار مدیرعامل دیگر روی کار آمدند ولی حالا هیچ کدام تقصیر را به گردن نمی‌گیرند و این شوی که تقصیر فلانی بوده و او باید این کار را پیگیری می‌کرده همچنان ادامه دارد. نکته جالب توجه دیگر این است که کمیته حقوقی باشگاه که بالاخره این مسائل باید از طریق آن‌ها پیگیری شود هم از موضوع بی اطلاع بودند و با عنوان اینکه نامه‌ای و اخطاری از فیفا به آن‌ها نرسیده است عملاً توپ را از زمین خود بیرون انداختنداز طرفی کمیته حقوقی تراکتور هم برخی افراد تشکیل شده که چندان از مسائل حقوقی سردرنمیاورند و این نکته هم در نوع خودش بی‌نظیر است. به هر روی کمیته حقوقی روی هوا بوده و دقیقاً مشخص نیست آن‌ها کجا بودند که این موضوع را پیگیری کنند.

تراکتورسازی که چند روزی است مسائل عجیب و غریبی را در فوتبال بیان می‌کند و حتی کار به جایی کشیده که آجرلو دست به دامان وزیر شده بود و عنوان کرده بود دست‌های پشت پرده خبر از قهرمانی تیم ها می‌دهد حالا مغموم تر از این حرف‌ها هستند و باید برای این سونامی که تبریز را درگیر کرده فکر و چاره‌ای بیاندیشند البته که اگر بتوانند چاره‌ای بیاندیشیند چرا که احتمالاً همان بلایی سر تراکتور می‌آید که بر استقلال هم آمد و آن‌ها اجازه جذب بازیکنان مورد نظر خود را پیدا نکردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار