اجرای 115 طرح عمرانی حوزه سلامت در استان فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ساخت 21 بیمارستان، 16 درمانگاه تخصصی و 18 مرکز بهداشت و درمان از طرح های عمرانی در حال اجرا در حوزه سلامت استان فارس است.

کد مطلب: ۵۹۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر سید جلیل معصومی با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: 115 پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان فارس در دست اجرا است که 292هزار 630مترمربع مساحت دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: چهار پایگاه اورژانس با 564مترمربع، 11خانه پزشک با یک هزار و 181مترمربع، 22خانه بهداشت با 2 هزار و 554مترمربع در مناطق مختلف استان در حال احداث است.

معصومی بیان کرد: در راستای گسترش خدمات سلامت در سراسر مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه در سال های 93 تا 95، با عقد تفاهمنامه با کمیته امداد و استانداری، کار ساخت 142 باب خانه بهداشت را آغاز کرد که هم اکنون همه این پروژه ها به بهره برداری رسیده و به چرخه خدمت رسانی به مردم، به ویژه در محروم ترین نقاط استان پیوسته است.

وی اظهار داشت: 21 بیمارستان در حال ساخت در استان فارس یکصد هزار و 243 مترمربع وسعت دارند و 2 دانشکده نیز با 2 هزار و 450 مترمربع زیربنا در حال احداث است.

وی اظهار کرد: یک شبکه بهداشت و درمان با یک هزار و 925مترمربع زیربنا، پنج مرکز غربالگری سرطان با دو هزار و 862 مترمربع زیربنا، 16 کلینیک تخصصی در شهرهای استان فارس با 18هزار و 994مترمربع و 18مرکز بهداشت و درمان با 10هزار و 727مترمربع زیربنا از دیگر طرح های در حال اجرا درحوزه سلامت استان فارس است.

دکتر معصومی از استخدام 750 فارغ التحصیل رشته های پزشکی، غیرپزشکی و پیراپزشکی، الکترونیکی و غیرحضوری شدن فعالیت های اداره طرح پزشکان و پیراپزشکان و اداره نقل و انتقالات، به کارگیری بیش از یک هزار فارغ التحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی در قالب طرح نیروی انسانی در سال 95، جذب بیش از 150 متخصص و فوق تخصص برای خدمت در مناطق محروم در شهرستان های استان فارس در سال جاری به عنوان بخش دیگری از فعالیت های حوزه سلامت استان یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار