مدیر آموزش و پرورش پارسیان:

اندیشیدن در کلام خدا عالی ترین مرحله انس با قرآن است

مدیر آموزش و پرورش پارسیان گفت: مهمترین و عالی ترین مرحله انس با قرآن، تدبر و پژوهش در کلام خدا می باشد.

کد مطلب: ۵۹۱۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، مسعود مهرانی در آیین برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن پژوهی مرحله شهرستانی اظهار داشت: انس و همنوایی با قرآن مراحل مختلفی دارد که نخستین گام، فراگیری کلام خدا است و تلاوت صحیح قرآن، فهم معانی و حفظ آیات آن، مراحل بعدی انس با قرآن بوده که می توان به آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: اما عالی ترین و مهمترین مرحله انس با قرآن، اندیشیدن و تحقیق در مورد آیات خداست که در قرآن بارها به این امر مهم اشاره و توصیه شده است.
مهرانی یکی از اصول تدبر در قرآن از منظر مقام معظم رهبری را تزکیه و پاکی نفس خواند و گفت: پیش شرط و زمینه ی تدبر در قرآن، پاکی و تزکیه نفس است و مقام معظم رهبری قرآن را به مانند آینه ای تشبیه کرده که پاکی و براقی دل و جان ما در آن انعکاس پیدا می کند و مفاهیم آن را به درستی درک خواهیم کرد.
مدیر آموزش و پرورش پارسیان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از بیماری های اخلاقی همچون حرص، حسد، دنیا طلبی و کتمان حق و حقیقت به عنوان موانع فهم قرآن یاد می کند و این بیماری می تواند ما را از مسیر الهی دور ساخته و موجب می شود این کتاب انسان ساز در زندگی بشری تبلور پیدا نکند.
مسعود مهرانی در ادامه به فواید قرآن پژوهی اشاره کرد و گفت: قرآن پژوهی موجب می شود ما به حقانیت این کتاب آسمانی ایمان و باور داشته باشیم و نیز قرآن را نباید به عنوان یک کتاب صرفا نظری بدانیم، بلکه قرآن کتابی است کاربردی و عملی در زندگی ماست و هر آنچه انسان به آن نیاز داشته باشد با تدبر و پژوهش در آن دست پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: هر انچه امروزه دانشمندان به عنوان اختراع معرفی می کنند در واقع اکتشافاتی است که از آیات و کلام خدا به دست امده است.
لازم به ذکر است اولین دوره مسابقات قرآن پژوهی مرحله استانی به میزبانی شهرستان پارسیان 18 بهمن ماه جاری برگزار خواهد ش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار