بیسوادی و اثرات مخرب آن، باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بین بیسوادی و آسیب های اجتماعی رابطه مستقیم وجود دارد و تاثیرات منفی آن می تواند تهدیدی جدی برای جامعه باشد.

کد مطلب: ۵۶۵۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، علی باقرزاده، عصر امروز یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی فارس در شیراز با اشاره به رابطه بیسوادی و بروز مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی افزود: حمایت های استاندار فارس از مقوله سوادآموزی در این استان قابل تقدیر است و این حمایت های موثر باعث شده که استان فارس در بین سایر استان های کشور در جذب سوادآموز و مبارزه با بیسوادی جایگاه و رتبه برتر کشور را کسب کند.

وی تصریح کرد: حفظ این جایگاه کاری بسیار دشوار است که باید برای آن تلاش و کوشش بسیار شود و ما نیز حمایت های لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد .

وی با اشاره به جایگاه استان در بحث سوادآموزی اظهار داشت: فارس به یک مرکز مجهز سواد آموزی نیاز دارد که برای ساخت و راه اندازی آن ما نیز حمایت های لازم را خواهیم داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مبارزه با بیسوادی باید هدفمند باشد و اقدامات غیر هدفمند و بدون برنامه باعث از بین رفتن انرژی و اعتبارات می شود.

او تاکید کرد: مساله سوادآموزی از جمله مسائل مهمی است که برای ریشه کنی آن در هر سطحی نیازمند برنامه ریزی منسجم و دقیق هستیم و بدون برنامه ریزی به اهداف از پیش تعیین شده نخواهیم رسید .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ، نیز در این جلسه افزود: فارس با عملکرد خوبی که در زمینه سودآموزی داشته توانسته با فاصله قابل توجهی نسبت به دیگر استان ها امور مربوط به این حوزه را پیش ببرد و حدود سه سال متوالی است که رتبه نخست کشور در بحث جذب سوادآموز را به خود اختصاص داده است.
حمید رضا آذری ادامه داد: تاکنون هم افزایی بسیار خوبی با سایر دستگاه های استان فارس داشته ایم و امیدواریم در زمینه سوادآموزی گام های موثرتری برداریم .
وی با اشاره به وظیفه ستاد پشتیبانی سوادآموزی در کشور که تحقق اهداف تعیین شده در عرصه سواد آموزی در روستاها و شهرهاست تاکید کرد:سواد یکی از شاخص های توسعه یافتگی در هر کشوری است و به همین دلیل در کشورهای توسعه یافته اولین شاخص ، میزان سواد مردم آن کشور است .
او مساله سوادآموزی را یک مساله فرا دستگاهی و ملی عنوان کرد و افزود: سواد و سطح سواد در جامعه کنونی به سرنوشت کل کشور بستگی دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار